مقاومت نهادهای ملی در برابر تفویض اختیارات

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان غربی گفت: متاسفانه برخی دستگاههای ملی در برابر تفویض اختیارات به سطوح استانی مقاومت می کنند که نباید این امر صورت گیرد.
کد خبر: ۱۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶ 11 March 2015

تقی کهوریان در نخستین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت آذربایجان غربی که با حضور استاندار برگزار شد افزود: واگذاری اختیارات به استان ها و تمرکززدایی اختیارات بخش بزرگی از مسائل و مشکلات نظام اداری را در کشور حل می کند.

وی اضافه کرد: تمرکززدایی اختیارات از مرکز و افزایش اختیارات به استان ها نتایجی از جمله تسریع روند حل مسائل و مشکلات، کاهش تصدی گری، کوچک سازی و چابک سازی و مدیریت بهتر منابع و امکانات را در پی دارد که امیدواریم این مشکل با نگاه مناسب مسئولان ملی حل شود.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی کارآمد منشا تحول نظام اداری است اظهار کرد: در همین راستا باید بحث تربیت، آموزش، بهره وری و کارایی نیروی انسانی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: موضوع اصلاح نظام اداری از 25 سال گذشته در کشور مطرح بوده و برغم تمامی اقدامات و برنامه ها، متاسفانه به جای اینکه امروز شاهد کاهش تصدی گری دولت باشیم، شاهد حجیم تر و گسترده تر شدن آن هستیم.

نادر صفرزاده افزود: اجرای جدی برنامه های اصلاح نظام اداری در استان ضروری است و نظام اداری باید به عنوان عامل محرک توسعه، نقش آفرینی کند نه اینکه خود مانعی برای توسعه باشد.

علی دنیوی مشاور عالی برنامه ریزی راهبردی استاندار آذربایجان غربی نیز در این نشست یکی از اساسی ترین موانع موجود در راه اصلاح نظام اداری را مدیریت منابع عنوان کرد و گفت: باید برای مدیریت منابع هر سازمان برنامه ریزی دقیق و هدفمند وجود داشته باشد و از سلیقه سالاری و فردسالاری در سیستم اداری اجتناب شود.

شورای راهبری توسعه مدیریت در استان ها بر اساس مصوبه شورای عالی اداری، شورای راهبری توسعه مدیریت دستگاه های اجرایی و استانی ابلاغ شده است و این شورا مجری سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در نقشه اصلاح نظام اداری است.

شورای راهبری توسعه مدیریت استان آذربایجان غربی دارای پنج کمیته تخصصی در حوزه های ساختار و فناوری های مدیریتی، توسعه دولت الکترونیک، سرمایه انسانی، سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم و مدیریت عملکرد است که بزودی این کمیته ها در استان تشکیل و احکام مربوطه نیز به اعضای آنها ابلاغ می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار