رصد ۳۰۰ مشاور املاک کرمانشاه/ پلمب ۳ واحد متخلف

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با اشاره به گذر از پیک نظارت بر فعالیت مشاوران املاک، از رصد حدود ۳۰۰ واحد صنفی مشاور املاک در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۷ 10 September 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، قهرمان شاهی با بیان اینکه طرح تشدید نظارت بر مشاوران املاک در کرمانشاه از ابتدای خرداد و همزمان با شروع جابجایی مستاجران آغاز شد، گفت: با توجه به اینکه فصل جابجایی مسافران را پشت سر گذاشتیم، پیک نظارت بر فعالیت بنگاه‌های مشاور املاک نیز به پایان خود نزدیک شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت بالغ بر ۳۰۰ مشاور املاک را در کرمانشاه رصد کردیم، گفت: به طور متوسط روزانه ۱۰ تا ۱۲ واحد صنفی را بازرسی می‌کردیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با بیان اینکه به برخی از این واحدها تذکرات شفاهی مبنی بر رعایت قانون داده شد، خاطرنشان کرد: سه مشاور املاک که تخلفات بیشتری داشتند نیز پلمب شدند.

شاهی عمده تخلفات مشاهده شده در دفاتر معاملات املاک را  نداشتن مجوز، عدم رعایت کمیسیون مصوب، عدم صدور کد رهگیری، عدم رعایت سقف مصوب افزایش اجاره بها و ... اعلام کرد.

وی با بیان اینکه نظارت بر دفاتر معاملات املاک در سایر فصول سال نیز متوقف نمی‌شود، افزود: یک روز در هفته را به نظارت بر بنگاه‌های معاملات املاک اختصاص داده‌ایم و بازرسی‌ها در تمام طول سال ادامه خواهد داشت.

به گفته مدیرکل تعزیرات کرمانشاه، نظارت بر فعالیت دفاتر معاملات املاک در قالب گشت مشترک با حضور تعزیرات و همراهی سایر دستگاه‌ها از جمله معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، راه و شهرسازی، اتحادیه مشاورین املاک، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و ... انجام می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار