معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌ شرقی:

رعایت حقوق اجتماعی اولویت شهرسازی باشد

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با انتقاد از عدم رعایت حق اجتماعی در طرح‌های شهرسازی گفت: اولویت در شهرسازی باید رعایت حقوق اجتماعی از جمله تراکم و خیابان و پارک‌ها باشد و حقوق عمومی رعایت شود.
کد خبر: ۱۱۲۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹ 14 October 2015
محمدصادق پورمهدی در مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین نشست تخصصی شهرسازی و معماری شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور در تبریز، افزود: در حوزه شهرسازی فرمانده واحد نداریم و این امر با وجود ضرورت تاکنون میسر نشده است.
وی افزود: توسعه شهرها به ویژه در بحث شهرسازی متوازن نبوده است که لازم است در سطح کلان کشوری به این مساله دقت شود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از عدم رعایت حق اجتماعی در طرح‌های شهرسازی اضافه کرد: اولویت در شهرسازی باید رعایت حقوق اجتماعی از جمله تراکم و خیابان و پارک‌ها باشد و حقوق عمومی رعایت شود.

وی تصریح کرد: نباید تسلیم برخی فشارها در امر شهرسازی و تقسیمات شهری و نابودی حقوق اجتماعی مردم شد و مدیران شهری توجه داشته باشند که زمان مسوولیت‌ها کوتاه است و در این زمان کوتاه از حقوق اجتماعی هزینه نکنند.

پورمهدی تاکید کرد: مردم به حق و حقوق اجتماعی خود واقف نیستند و یا اجازه نداده‌ایم که به حقوق خود واقف شوند و اگر مردم از حقوق خود مطلع باشند اجازه نمی‌دهند برخی ساختمان‌های تجاری احداث شود.

وی همچنین بر استفاده از مشاوران محلی در پروژه‌های شهری تاکید کرد و گفت: در زمینه استفاده از پروژه‌های شهری از نظر مشاوران استفاده بهینه شود و در شهرهای کوچک نیز باید مشاوران بومی ایفای نقش بیشتری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار