تسهیلات اشتغال‌زایی برای مهارت آموختگان

کد خبر: ۱۱۰۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱ 12 October 2015
تابناک بوشهر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان بوشهر گفت: مهارت آموختگان استان در قالب مشاغل خانگی، خوداشتغالی و طرح‎های پشتیبان از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید بهره‎مند می‎شوند.

عبدالرسول کازرونی ظهر امروز در نشست با مسئولان صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر، با بیان اینکه تفاهم‌نامه پرداخت تسهیلات اعتباری در حوزه کارآفرینی منعقد می‌شود اظهار داشت: در حال برنامه‌ریزی برای فراهم کردن زمینه اشتغال مهارت آموزان مراکز آموزش فنی وحرفه‎ای هستیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه تسهیلات اعتباری در حوزه‌های مختلف پرداخت می‌شود، بیان کرد: دارندگان گواهینامه فنی و حرفه‎ای در قالب مشاغل خانگی، خوداشتغالی و طرح‎های پشتیبان در بخش‎های مختلف فنی، خدماتی، کشاورزی و صنایع دستی می‎توانند از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید بهره‎مند شوند.

کازرونی ، صندوق کارآفرینی امید را پشتیبان اصلی کارآفرینی و ایجاد اشتغال دانست و قرار گرفتن آن در کنار آموزش فنی وحرفه‎ای برای فراهم کردن شرایط اشتغال پس از توانمندی افراد با کسب مهارت در رفع  معضل بیکاری بسیار اثرگذار عنوان کرد.

وی بااشاره به بهره‎مندی کارآموزان مهارت دیده از تسهیلات اعطایی صندوق کارآفرینی امید اظهارکرد: به افراد دارای طرح اشتغال در حوزه مشاغل خانگی بین 5 تا 10 میلیون تومان، طرح‎های خود اشتغالی 10 تا30 و برای طرح‎های پشتیبان افزون بر 50 میلیون تومان به شرط فراهم کردن تمامی شرایط لازم‌، تسهیلات با نرخ بهره 4درصد اعطا می‎شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان اظهار داشت: طبق تفاهم صورت‌گرفته و به‌منظور نظارت دقیق و هدایت سرمایه‎ها برای اشتغال‎زایی صندوق کارآفرینی امید به طرح‎های کارآموزانی که از سوی  اداره‌کل آموزش فنی وحرفه‎ای تایید و به آن صندوق معرفی می‎شود تسهیلات ارائه می‎کند.

وی از کارآموزان علاقه‎مند به راه‎اندازی کسب و کار خواست برای اطلاع از این طرح به مرکز آموزش فنی وحرفه‎ای محل آموزش خود مراجعه کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار