توزیع 5000 اصله نهال در بین نمازگزاران

در گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری 5 هزار اصله نهال بین نمازگزاران شهر اردبیل توزیع شد تا در ترویج و توسعه فرهنگ درختکاری گامی اساسی و جدی باشد.
کد خبر: ۱۱۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۷ 06 March 2015

به گزارش خبرگزاری فارس، در مراسمی که بعد از اقامه نماز جمعه در میدان مصلای اردبیل برگزار شد، به همت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مشارکت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل در یک هوای مناسب و بهاری در اردبیل بین نمازگزاران این شهر نهال‌هایی با گونه‌های مختلف رویشی توزیع شد تا زمینه برای کاشت نهال و همچنین ثمربخشی در این حوزه فراهم آید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در این مراسم گفت: ‌توسعه جنگل یکی از اولویت‌های جدی و اساسی است به طوری که ما در سال‌های اخیر با تلاش و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم،‌ سعی کردیم تا 200 هکتار جنگل‌کاری انجام شده و برای 50 هکتار نیز کشت گونه‌های مختلف چاله‌کنی به انجام برسد.

اسدالله محسن‌زاده افزود: امسال برای اولین‌ بار 500 اصله تولید نهال گلدانی را شاهد بودیم و سعی و تلاشمان بر این است تا با پایلوت قرار گرفتن کشت فندق در اردبیل زمینه برای ترویج و توسعه کشت این گونه را بیش از گذشته تبلیغ کنیم.

وی تصریح کرد: سرانه جنگل در این استان به نسبت سرانه کشوری پایین‌تر است و ما سعی و تلاشمان بر این است تا این مشکل اساسی را با توسعه نهال‌کاری و جنگل‌کاری برطرف کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با قدردانی از حمایت نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار اردبیل و دیگر مسئولان از توسعه نهال‌کاری و جنگل‌کاری بیان کرد: ‌تجلیل از خانواده‌های جنگل‌بانان نمونه، افتتاح پروژه‌های جنگل‌کاری در هیر، ترویج و تبلیغ کاشت نهال و اجرای کمربندی سبز در شهرها، روستاها و همایش نکوداشت صیانت از طبیعت از برنامه‌هایی است که در این هفته تدارک دیده شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار