رجایی: 95 درصد آب قابل بهره‌برداری استان در دشتستان قرار دارد

تصور نابودی این منابع و مشاغل، بسیار نگران کننده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: 40 درصد منابع آب زیر زمینی و 95 درصد آب قابل بهره‌برداری سطحی استان در دشتستان قرار دارد/به ازای برداشت هر 19 تا 20 هزار متر مکعب آب در استان یک شغل ایجاد شده و تصور نابودی این منابع و از دست دادن این همه شغل و تولیدات مختلف، بسیار نگران کننده است.
کد خبر: ۱۰۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷ 08 October 2015
تابناک بوشهر: شاپور رجایی ظهر امروز در نشست مسئولان دشتستان اظهار داشت: تامین به موقع آب برای کشاورزان در شهرستان‌های مختلف از برنامه‌های اساسی مجموعه شرکت آب استان است و امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به اهمیت کشاورزی در دشتستان افزود: عمده ترین اتکاء تولید محصولات کشاورزی استان بوشهر و شهرستان دشتستان در واقع تولیدات آبی است.

رجایی تصریح کرد: 40 درصد منابع آب زیر زمینی و 95 درصد آب قابل بهره‌برداری سطحی استان در شهرستان دشتستان قرار دارد، به همین دلیل تولیدات کشاورزی این منطقه نقش برجسته‌ای در بازار استان و کشور به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: به ازای برداشت هر 19 تا 20 هزار متر مکعب آب در استان یک شغل ایجاد شده و تصور نابودی این منابع و از دست دادن این همه شغل و تولیدات مختلف، بسیار نگران کننده است.

به گزارش فارس، مدیرعامل شرکت آب استان بوشهر خواستار تشکیل فعالانه کارگروه ماده 11 در شهرستان دشتستان شد و افزود: بر اساس آیین نامه اجرای ماده 11 قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی، وزارتخانه‌های نیرو و جهادکشاورزی موظفند هماهنگی‌های لازم برای بهره‌برداری بهینه و نظام‌مند از منابع آب کشاورزی را در این کارگروه به انجام رسانند.

رجائی بر تشکیل منظم شورای هماهنگی احیاء و تعادل بخشی دشت تاکید کرد و گفت: اثرات مخرب اضافه برداشت‌های صورت گرفته از منابع آب زیر زمینی به وضوح روشن و مشخص است، پس دو هدف توقف افت سطح ایستابی و جبران کسری مخزن ایجاد شده از رویکردهای اصلی طرح احیاء و تعادل بخشی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار