تشییع 3 جان‌باخته حادثه منا در اردبیل

مراسم تشییع و تدفین پیکر سه حاجی جان‌باخته حادثه منا از بین کاروان‌های اعزامی استان اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳ 06 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز و از مقابل مسجد قدس اردبیل با حضور مسئولان و آحاد مردم بعد از اقامه نماز میت و انجام تشریفات خاص به انجام رسید، پیکر سه نفر از حجاج جان‌باخته استان اردبیل بلال اسلامیان، بایرامعلی بخته و محبوب صمدیان بعد از تشییع با شکوه در بهشت فاطمه، آرامستان ججین و آرامستان روستای شام‌اسبی اردبیل به خاک سپرده شدند.

در این مراسم فرماندار اردبیل با بیان اینکه تاکنون پیکر 9 نفر از جان‌باختگان حادثه منا به اردبیل انتقال داده شده و در شهرهای مختلف با حضور گسترده مردم تشییع شدند، گفت: هنوز پیکر چهار نفر از جان‌باختگان و مفقودین این حادثه وارد استان نشده که امیدواریم طی روزهای آینده با هماهنگی‌های مسئولان کشوری به محض ورود به تهران به اردبیل انتقال داده شده و زمینه تشییع پیکر آنها فراهم آید.

جواد زنجانی افزود: در این حادثه که بی‌تدبیری و عدم کفایت مسئولان آل سعود در برگزاری شایسته مناسک حج کاملاً مشخص است، تلاش جدی و فراگیر بر این است تا با همکاری مسئولان کشورمان در کنار انتقال اجساد و حضور حجاج در کشورمان از طریق مجامع جهانی و کمیته‌های حقیقت‌یاب این مسئله در ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید مقصران این حادثه جوابگو بوده و در برابر افکار عمومی مورد بازخواست قرار گیرند چرا که به هیچ وجه منطقی به نظر نمی‌رسد که حجاج برای زیارت خانه خدا به عربستان سفر کنند اما با بی‌رحمی تمام مورد تعدی و جسارت قرار گیرند.

فرماندار اردبیل، حفظ حرمت زائران و میهمانان خانه خدا را از اهم واجبات توصیف کرد و ادامه داد: کشور عربستان به جای تأمین امنیت این روزها مشغول حمله به مردم بیگناه یمن است و از سوی دیگر تلاش می‌کند تا در جهان اسلام تفرقه ایجاد کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار