تقویت همگرایی اقوام ایرانی نقطه وحدت ملی

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: اتحاد و همدلی گروه‌ها و اقوام مختلف ایرانی نقطه وحدت و همدلی جامعه اسلامی ماست که می‌تواند نتایج مثبت و سازنده‌ای را به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲ 05 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، گودرز صادقی عصر امروز در جریان بازدید از نمایشگاه ملی اقوام ایرانی در دانشگاه محقق اردبیلی که در 14 غرفه برپا شده با بیان اینکه در این نمایشگاه امکانات خوبی از استان‌های مختلف کشور گردهم آمده است، اظهار کرد: به رسمیت شناختن همه آیین‌های کشور بسیار ارزشمند است و مهمترین پیام این نمایشگاه باید وحدت و انسجام باشد.

وی با بیان اینکه خلقت خداوند مدون و رنگارنگ است، تصریح کرد: اگر هر لهجه و زبانی در کشور از بین برود، به قومیت‌ها و فرهنگ کشور ضربه می‌زند.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید بر حفظ وحدت ملی و اقتدار پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران گفت: باید بر حق و حقوق همه زبان‌ها و فرهنگ‌های موجود در کشور پافشاری کنیم و اجازه ندهیم از بین بروند.

صادقی اظهار امیدواری کرد: برنامه‌های فرهنگی دانشگاه از لحاظ کمی و کیفی روز به روز افزایش یابد.

مدیر اجرایی نمایشگاه نیز افزود: این نمایشگاه در قالب 14 غرفه از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، مازندران، لرستان، گیلان، کردستان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال بختیاری و اردبیل برپا شده و آثار هنری، تولیدات مختلف، غذاهای محلی و صنایع دستی اقوام ایرانی در آنها به نمایش گذاشته شده است.

محمد بضاعت‌پور بیان کرد: این نمایشگاه با شعار «من به ایرانی بودنم، افتخار می‌کنم» و با هدف همدلی، همزبانی، معرفی مفاخر و جاذبه‌های گردشگری و هنری اقوام ایرانی دایر شده است.

وی اضافه کرد: در برپایی این نمایشگاه، سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری اردبیل، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و دانشگاه محقق اردبیلی همکاری کرده‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار