دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان رضوی:
دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان رضوی گفت: جشن‌های دهه امامت و ولایت خراسان رضوی در ۹۵ محور و در ۵ بخش برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۹۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹ 23 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حجت‌الاسلام رضاعلی عزیزی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: در زمانی که تمام دشمنان اسلام متحد شدند تا از گسترش اندیشه‌ها و معارف علوی جلوگیری کنند و همه مستکبران عالم یک صدا کمر به نابودی اسلام ناب محمدی(ص) بسته‌اند بهترین تکیه‌گاه اهل ایمان توسل و تمسک به آخرین توصیه پیامبر اکرم(ص) است.

وی افزود: غدیر چشمه همیشه جوشان سعادت بشری امروز قلب‌های تشنه و اندیشه‌های جویای حقیقت را سرشار از سعادت، هدایت، آرامش و خوشبختی می‌کند و پیامبر اکرم(ص) در این باره می‌فرمایند که هرگز گمراه نخواهید شد، اگر به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پناه ببرید و تمسک بجویید.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان رضوی با تأکید بر اینکه طبق سفارش پیامبر اکرم(ص) بر هر زن و مرد مسلمان واجب است که پیام غدیر را به گوش جهانیان و حق‌طلبان برساند، خاطرنشان کرد: در همین راستا ویژه برنامه‌های دهه امامت و ولایت از اول تا دهم مهر ماه با شعار «غدیر، سند هویت تشیع» در سطح استان برگزار می‌شود.

عزیزی تصریح کرد: این برنامه‌ها شامل تجدید پیمان با ولایت، اجتماع عظیم وارثان غدیر، برگزاری حلقه‌های معرفتی گفتمان غدیری، همایش تجلیل و تکریم از سادات، قرائت عقد اخوت و برادری، همایش غدیر از دیدگاه اهل سنت، گردهمایی ائمه جماعات، هیئات امناء، فرماندهان پایگاه‌های بسیج، مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و روابط عمومی تمامی نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌ها است.

وی افزود: احیاء روزه و افطاری دادن در روز عید سعید غدیرخم، تبلیغات نوین محتوایی، تهیه و توزیع کتاب خطبه غدیر، پرداختن به غدیر در خطبه‌های نماز جمعه، طرح حیاء موقوفات غدیر و اعزام مبلغان غدیر به شهرستان‌ها و روستاهای خراسان رضوی بخش دیگری از برنامه‌ها است.

وی تأکید کرد: جشن‌های دهه امامت و ولایت خراسان رضوی در 95 محور و در 5 بخش برگزار می‌شود که شامل 16 برنامه اجرایی، 19 برنامه پیشنهادی، 35 برنامه عمومی، 11 برنامه هنری و نمایشگاهی و 14 برنامه فرهنگی، پرورشی و ورزشی است.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان رضوی در رابطه با برقراری هماهنگی لازم میان این مجموعه با تمامی نهاد‌های اداری و مردمی، عنوان کرد: در راستای برقراری هماهنگی‌های لازم در برگزاری جشن‌های دهه امامت و ولایت خراسان رضوی نسخه کامل برنامه‌های این دهه میمون و مبارک به تمامی مجموعه‌های اداری و مردمی استان ارسال شده است.

عزیزی گفت: امام رضا(ع) می‌فرمایند به خدا قسم اگر مردم حقیقت روز عید سعید غدیرخم را می‌شناختند هر روز 10 مرتبه ملائکه با آن‌ها مصافحه می‌کردند و اگر از طولانی‌شدن سخن کراهت نداشتم هر آینه در عظمت روز عید سعید غدیرخم و آنچه را که خداوند به عارفین به آن عطا می‌کند، آنقدر می‌گفتم که که قابل شمارش نباشد.

وی افزود: در همین راستا بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان رضوی ویژه برنامه غدیر در شعاع خورشید را به برنامه‌های امسال دهه امامت و ولایت استان اضافه کرده است و در همین باره در قالب‌های مختلف به اسامی این روز عزیز در خطبه غدیریه امام رضا(ع) که در 30 عنوان از سوی ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) ذکر شده، پرداخته شده است.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان رضوی بیان کرد: این بنیاد آماده هرنوع همکاری با تمامی سازمان‌ها و نهادهای استان بوده تا برنامه‌های دهه امامت و ولایت در خراسان رضوی که استان امام رضا(ع) است به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

عزیزی تصریح کرد: سازمان‌ها و نهادها و مجموعه‌های استانی و شهری می‌توانند جهت انعکاس برنامه‌های غدیری مجموعه خود گزارشی از فعالیت‌های اجرایی آن مجموعه را به بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان رضوی ارسال کنند تا در رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری منعکس شود.

وی تأکید کرد: برگزارکنندگان جشن‌های دهه امامت و ولایت در خراسان رضوی می‌توانند گزارشات و فعالیت‌های مجموعه‌ خود را در قالب متن، عکس و فیلم به آدرس پست الکترونیکی:bonyadrazavi@mailfa.com ارسال کنند تا برترین‌های جشن‌های این دهه توسط بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان رضوی معرفی شده و مورد تقدیر واقع شوند.

عزیزی گفت: همچنین ارسال لوح فشرده برنامه‌های اجرایی به آدرس مشهد، تقاطع بولوار شهید رستمی و شهید شیرودی، فرهنگسرای غدیر، دفتر بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان رضوی هم قابل پذیرش است.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان رضوی گفت: علاقه‌مندان به امر وقف، پشتیبانی مالی و مشارکت در طرح‌ها و برنامه‌های بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان رضوی می‌توانند آمادگی خود را در این رابطه با ارسال عدد 110 را به سامانه پیامکی 3000214110 و یا تماس با شماره تلفن‌های: 05133689744-09153245101 و09153099683 اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار