معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری از پرداخت ۸۷ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال مددجویان زیرپوشش این نهاد در قالب طرح‌های خوداشتغالی و مشاغل خانگی خبر داد.
کد خبر: ۹۹۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷ 01 October 2021

مهدی امیری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال زمینه اشتغال یکهزار و ۲۷۲ مددجوی زیرپوشش کمیته امداد با دریافت تسهیلات در قالب ۶۵۵ طرح اشتغالزایی فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۲۲۴ نفر نیز در قالب طرح کارفرمایی و کاریابی به مراکز، بنگاه‌ها و کارگاه‌های تولیدی فعال در استان معرفی و مشغول به کار شدند، گفت: امسال ۳۸۰ خانوار خودکفا و از چرخه حمایت کمیته امداد استان خارج شدند.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری به اجرای نظارت و بازدید از طرح‌های اشتغالزایی قبل، بعد و هنگام اجرای طرح اشاره کرد و افزود: برای راه‌اندازی و اجرای یک طرح اشتغالزا، استعدادیابی و مشاوره شغلی انجام و برحسب میزان امکانات، تجهیزات و مکانی که در اختیار مددجو است، تسهیلات به مددجو پرداخت و مسیر شغلی فرد براساس مهارتی که دارد، مشخص می‌شود.

امیری اظهار داشت: به منظور حمایت و توسعه طرح‌های اشتغالزا، آموزش رایگان مهارتی نیز به مددجویانی که نیاز به مهارت شغلی دارند، به صورت رایگان ارائه می‌شود.

وی افزود: به منظور رفع مشکلات و موانع اجرای طرح‌های اشتغالزا، کارشناسان اشتغال کمیته امداد به صورت ادواری از اجرای طرحها، قبل از اجرا تا پنج سال بعد از آن، بازدید ادواری انجام می‌دهند و علاوه بر پرداخت تسهیلات در زمینه بهینه‌سازی، توسعه و پشتیبانی طرح نیز از مددجویان حمایت می‌شود.

به گفته وی، کمک به بازاریابی و فروش محصولات تولیدی برای رسیدن به خودکفایی و درآمد مکفی در دستور کار کارشناسان قرار دارد و برای حمایت از این افراد، شرکت دادن آنها در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌اللملی و همچنین انعقاد قرارداد با در بستر تجارت الکترونیک برای فروش محصولات انجام شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امدادامام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: طرح‌های مشاغل خانگی بیشتر در رشته‌های صنایع دستی برای زنان سرپرست خانواده و دختران مجرد زیرپوشش این نهاد ایجاد می‌شود که در کنار فرزندان و اعضای خانواده باشند تا نظارت و مدیریت کافی بر خانواده و فرزندان داشته باشند که این مشاغل در رشته‌های قالیبافی، گلیم بافی، گوهرتراشی، نخ ریسی، نمد بافی، چرم‌دوزی و در مناطق محروم نیز پرورش مرغ بومی است.

امیری اظهار داشت: مددجویان می‌توانند برای دریافت تسهیلات و ایجاد اشتغال در رشته‌های کشاورزی، تولیدی، صنعت، خدماتی، معدنی، مشاغل خانگی، کارگاهی، دامپروری، صنایع دستی و صنفی به این نهاد مراجعه و از تسهیلات ارزان قیمت، مشاوره شغلی، و بسته‌های تشویقی این نهاد بهره‌مند شوند.

وی گفت: به منظور حمایت بیشتر از اشتغال مددجویان، کارفرمایانی که از مددجویان زیرپوشش این نهاد در واحد خود استفاده کنند تسهیلات ارزان قیمت به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال دریافت می‌کنند و حق بیمه سهم کارفرما نیز به مدت ۲ سال توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تعهد اشتغال امسال این نهاد سه هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان است، گفت: پارسال چهار هزار و ۱۱۳ فرصت شغلی برای جامعه هدف با بیش از ۱۱۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات امدادی، اعتبارات بانکی و اعتبارات اشتغال مناطق محروم ایجاد شد.

به گزارش ایرنا، ۳۹ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۹۰ هزار نفر در استان زیرپوشش خدمات این نهاد حمایتی قرار دارند، که ۶۰ درصد افراد زیرپوشش این نهاد زنان سرپرست خانوار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار