معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر پروژه‌های حمایتی از دانش‌آموزان معلول را در دست اقدام داریم که با اجرای این پروژه‌ها تحصیل این دانش‌آموزان تسهیل می‌شود.
کد خبر: ۹۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹ 23 September 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، مجید قدمی صبح امروز در نشست با مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل با اشاره به تقارن بهار علم و دانش با هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ما باید حرص خدمت به مردمی را داشته باشیم که از همه چیز خود گذشتند و این امنیت حاضر در کشور را مدیون شهیدان هستیم که در واقع شهیدان نظام را بیمه کردند.

وی با بیان اینکه ما باید راه شهیدان را ادامه بدهیم و خود را در راه انقلاب ایثار کنیم تا بتوانیم از ارزش‌ها و آرمان‌های والای آن دفاع و صیانت کنیم، افزود: تمامی امور باید در مدار ولایت بوده و با تدبیر و عقلانیت به پیش برود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه معلمان با انسان سروکار دارند، گفت: تعلیم و تربیت به معنای زنده کردن انسان است، بنابراین تربیت انسان در ساحت‌های مختلف نشان از پیچیدگی این شغل را دارد.

قدمی تصریح کرد: ما در بحث مربوط به دانش‌آموزان چند معلولی نیازمند محتوای مناسب هستیم که این مهم در سایه تلاش مضاعف محقق خواهد شد که اقدامات جدی در این زمینه آغاز شده و در مورد کیفیت محتوا فعالیت‌های مناسبی را شروع کرده‌ایم.

وی بیان کرد: در صدد هستیم تا مقالات و کتاب‌های مختلف در مورد دانش‌آموزان معلول ترجمه کنیم و در سایت قرار دهیم تا معلمان از آن استفاده کنند، که در حال حاضر پروژه‌های حمایتی از دانش‌آموزان معلول را در دست اقدام داریم و امیدواریم به بیمه آتیه برسیم و مشکل اشتغال معلولان را حل کنیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی وزارت اظهار کرد: با توجه به کمبود نیرو و عدم اقدامات توانبخشی در مدارس با توافقی که با مراکز درمانی خانواده‌ها انجام گرفته است، مقرر شد تا خانواده‌ها با مراجعه به این مراکز از خدماتشان بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به تقویت دوره‌های پیش حرفه‌ای و متوسط حرفه‌ای دانش‌آموزان کم توان افزود: معلمان را با آموزش‌های لازم متخصص‌تر کنیم تا نحوه برخورد با معلولان را در کلاس فرا گیرند.

قدمی با بیان اینکه بعضی از خانواده‌ها در تهیه داروها مشکل مالی دارند، گفت: در صدد هستیم تا بخشی از هزینه‌ها را متقبل شویم و در بحث سنجش نیز مصمم هستیم که با استفاده از ابزارهای دقیق تغییرات حاصل شده را دریابیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار