استاندار همدان با بیان اینکه تفکیک جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان یک کار تخصصی و ضروری بود، گفت: سینما رکن اثرگذار در تمام بخش‌های جامعه است.
کد خبر: ۹۹۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳ 25 September 2015
استاندار همدان با بیان اینکه تفکیک جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان یک کار تخصصی و ضروری بود، گفت: سینما رکن اثرگذار در تمام بخش‌های جامعه است.

به گزارش تسنیم؛ محمد ناصر نیکبخت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هنر سینما هنری فاخر است و امروز سینما در تمام بخش‌های جامعه تاثیر خود را گذاشته، بنابراین باید تلاش کرد تا از این هنر در راستای تعالی انسان و جامعه بهره برد.

نیکبخت با اشاره به میزبانی همدان در بیست و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلمهای نوجوان بیان کرد: قدمت هزاران ساله همدان و فرهنگ غنی آن سبب می‌شود تا همدان میزبان شایسته‌ای برای هر رویداد فرهنگی و هنری باشد.

وی با بیان اینکه تفکیک موضوعی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان یک کار تخصصی و ضروری بود،‌افزود: با این اتفاق مردم همدان و اصفهان از جشنواره به خوبی بهره مند می‌شوند.

نیکبخت عنوان کرد: بحث تفکیک جشنواره، تصمیم شورای برنامه ریزی و راهبردی سینمای کودک و نوجوان کشور بوده و به طور قطع با این تصمیم شاهد اتفاقات مثبتی در سینمای نوجوان و کودک خواهیم بود.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان و نیز نخستین المپیاد فیلمسازی نوجوانان سبب شده تا شور و شوقی وصف ناشدنی در بین مردم استان همدان به ویژه هنرمندان و فرهیختگان این استان ایجاد شود.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه نوجوانی دوران حساسی از زندگی است که نیازهای خاص خود را دارد،‌گفت: سینما با پرده جادویی خود می‌تواند پاسخگوی بخشی از نیازهای نوجوانان به وی‍ژه نیازهای آرمان گرایانه آنها باشد.

وی با اشاره به آمادگی کامل استان برای میزبانی از جشنواره فیلم‌های نوجوانان، بیان کرد: با توجه به محدودیت زمانی که وجود داشت، خوشبختانه کارهای اجرایی براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در حال انجام است و در این راستا ۶ کمیته در استان تشکیل شده و جشنواره امسال به طور قطع روزهای به یاد ماندنی را در همدان تجربه می‌کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار