عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه معضلات شهری همدان در اجلاس اوراسیا مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: استادان حاضر در این اجلاس راهکار پیاده‌ راه‌سازی خیابان بوعلی همدان را ارائه دهند.
کد خبر: ۹۹۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲ 25 September 2015

عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه معضلات شهری همدان در اجلاس اوراسیا مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: استادان حاضر در این اجلاس راهکار پیاده‌ راه‌سازی خیابان بوعلی همدان را ارائه دهند.

به گزارش مهر، حمیدرضا طبی مسرور در حاشیه بازدید از دبیرخانه هشتمین اجلاس بین‌المللی رشد توسعه شهری و حفاظت بافت تاریخی در حوزه اوراسیا اظهار داشت: این اجلاس برای شهر همدان اهمیت بالایی داشته و از تمامی شهرهای ایران، همدان به عنوان میزبان این رخداد بین‌المللی انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان و استادانی از کشورهای چین، ژاپن، ایتالیا، فرانسه، سوریه و روسیه در این اجلاس حضور دارند، افزود: در حال حاضر دانشجویان رشته‌های معماری و شهرسازی در این اجلاس حضور پیدا کرده‌اند.

طبی مسرور عنوان کرد: گروه‌هایی که وارد شهر همدان شده‌اند از بافت‌های تاریخی و محلات قدیمی همدان بازدید کرده و سپس درباره احیا و مرمت آنها بحث و تبادل‌نظر می‌کنند که شهرداری می‌تواند بهترین بهره‌برداری را از آنها داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در کارگاه‌های تخصصی این اجلاس طرح های شهری همدان مطرح می‌شود، گفت: در این اجلاس طرح‌هایی که شهرداری همدان در اجرای آن مشکل دارد ارائه و برای رفع مشکلات آنها راهکارهایی داده می‌‌شود.

عضو شورای شهر همدان بیان کرد: موضوعاتی همچون پیاده راه‌سازی خیابان بوعلی، حاشیه‌نشینی، ساماندهی میدان امام(ره) و شش خیابان اصلی و احیا و مرمت بافت‌های تاریخی شهر در این اجلاس مطرح شده و راهکارهایی برای آن ارائه می‌شود.

وی افزود: بزرگترین خیابان پیاده‌رو در شانگهای چین واقع شده که می‌توان از تجربیات کارشناسان و استادان چینی حاضر در این اجلاس برای اجرای طرح پیاده‌روسازی خیابان‌های دارای قابلیت همدان نیز استفاده کرد.

طبی مسرور با بیان اینکه ممکن است تجربیات این کارشناسان به صورت مستقیم برای شهر همدان موثر نباشد، گفت: مدیران شهرداری همدان باید تجربیات و راهکارهای کارشناسی این افراد را بومی‌سازی کرده و برای بهبود وضعیت شهری به کار بندد.

عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های گذشته به سبب نبود اقدامات کارشناسی بخشی از بافت تاریخی شهر همدان از بین رفته است، گفت: امروز احیا و مرمت بافت تاریخی کاری تخصصی بوده و باید با بهره‌گیری از علم و روش‌های نوین اجرا شود.

طبی مسرور اظهار داشت: با توجه به اینکه مدت زمان این همایش برای رسیدن به نتایج مطلوب کوتاه است، مدیران شهرداری باید خود با استادان و کارشناسان ارتباط داشته باشند تا بتوان از راهکارهای آنها به صورت مستمر استفاده کرد.

هشتمین اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری و حفاظت بافت تاریخی در حوزه اوراسیا از ۲۸ شهریور در همدان آغاز شده و تا هشتم مهر ماه امسال ادامه دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار