شهردار ملایر گفت: با پیشینه و باور عمیق دفاع مقدس به صلح جهانی اعتقاد داریم، دفاع مقدس و مشروعی که به واسطه آن امام راحل(ره) هیچگاه اجازه مقابله به مثل و استفاده از روش های ضد انسانی در برابر دشمنان را نداد.
کد خبر: ۹۹۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴ 24 September 2015
 شهردار ملایر گفت: با پیشینه و باور عمیق دفاع مقدس به صلح جهانی اعتقاد داریم، دفاع مقدس و مشروعی که به واسطه آن امام راحل(ره) هیچگاه اجازه مقابله به مثل و استفاده از روش های ضد انسانی در برابر دشمنان را نداد.

به گزارش ایرنا؛ علیرضا رضایی  در آیین ویژه روز جهانی صلح در پارک دوستی ملل(مینی ورد) شهر ملایر افزود: ما اعتقاد به صلح مثبتی داریم که نه تنها ناظر به جنبه های سخت منازعه یعنی رویایی دولت ها، ملت ها و حتی انسان ها است، بلکه علل و بسترهای فرهنگی تمدنی و فکری جنگل ها را که مهمترین آنها ناامنی و بی عدالتی اجتماعی و اقتصادی است، مورد توجه قرار می دهد.

وی اظهار داشت: ما از قاره ای کهن با مردم جهان سخن می گوییم که مهد فرهنگ ها و ادیان نیک و تعالی بخش الهی است، فرهنگ ها و ادیانی که مردم را به دوری از ستم و صدمه به همنوع، به جانوران و حتی گیاهان دعوت می کنند.

وی با بیان اینکه مردمان سرزمین ایران همه محبت، دوستی، مهربانی و صلح را دوست دارند، افزود: ما از کیش و آیینی هستیم که مفتخر به نام مصلحی است که روزی عدالت و صلح را در جهان به بشریت هدیه خواهد کرد.

رضایی ادامه داد: سال ها پیش در چنین روزی در سال 1359 علیه کشور ما حمله شد و متجاوز از هر اقدام ضد بشری و خلاف موازین انسانی از جمله استفاده از سلاح های شیمیایی که جمعی از قربانیان آن در این شهر است، از جمله به اماکن مسکونی، مذهبی، بیمارستان ها، مدارس، غرق کردن، زنده به گور کردن و شکنجه اسرا در جنگ استفاده کرد.

وی بیان داشت: ملایر شهر کریم خان زند تنها پادشاهی که در اوج قدرت خود را وکیل الرعایا خطاب می کرد و مردمش به نیکوکاری، بخشندگی، مهربانی و صلح دوستی در کشور شهره اند و بهترین گواه این ادعا نیز جمع شدن خانواده ها و کودکان ملایری در روز جهانی صلح در پارک دوستی ملل است.

شهردار ملایر اظهار کرد: پارک دوستی ملل پروژه ای است که در ایران برای نخستین بار در شهر سرسبز ملایر در حال احداث است و حدود 140 المان ملی و جهانی در کنار هم در ابعاد کوچکتر توسط شهرداری در دست ساخت است.

رضایی گفت: این نمادها نشانه باور ما به همزیستی مسالمت آمیز ملل در کنار یکدیگر است و با همین باور دو دروازه مجموعه تفریحی و توریستی بام ملایر به نام دروازه صلح و دروازه ملل نامگذاری کرده ایم.

وی ابراز امیدواری کرد: همه کودکان جهان مانند کودکان شهر ما که امروز در پارک دوستی ملل مشغول شادی کردن هستند، احساس خوشحالی و امنیت کنند و به جای آرامیدن در ساحل دریا دور از سرزمین مادری شاهد آرامش آنها در آغوش گرم مادر باشند.

رضایی خاطرنشان کرد: همزمان با روز جهانی صلح آرزو می کنیم جنگ ها تمام شوند، ثروت ها و منابع زمین بین همه اهالی زمین به انصاف تقسیم شده و همه انسان های روزی زمین خوشحال باشند و من و همشهریانم با این امید از هیچ تلاشی در این راه دریغ نمی کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر ملایر نیز گفت: اگر امروز ایران در جهان حرف برای گفتن دارد، در اثر رشادت های شهدا، جانبازان و ایثارگران است که از جان و مال خود برای حفظ وطن و امنیت و آرامش کشور گذشتند و با هیچ شیوه ای نمی توان این فداکاری و ایثار آنان را جبران کرد.

رضا نوروزی بیان داشت: امروز دولت خدمتگزار دکتر روحانی به معنای واقعی صلح طلبی ایران اسلامی را به اثبات رساند و با توجه به برنامه ها و مذاکرات هسته ای ایران که در مقابل قدرت های جهانی انجام داد، به معنای واقعی صلح را به اثبات رساندند.

وی ادامه داد: این در حالیست که یکی از برنامه هایی که کشورهای قدرتمند جهان به خصوص آمریکا علیه ایران داشت، گزینه نظامی بود که با سیاست های خوب رییس جمهوری، وزیر امور خارجه، تیم مذاکره کننده و هدایت های مقام معظم رهبری به مرحله ای رسیدیم که گزینه نظامی از روی میز برداشته شد و شاهد نتیجه بخش بودن مذاکرات و صلح هستیم.

در ویژه برنامه روز جهانی صلح که به همت شهرداری ملایر، شورای اسلامی شهر و با همکاری کانون زبان آپادانا، مجتمع اقامتی پذیرایی الماس و آژانس مسافرتی همسفر پارس برگزار شد، از جانبازان دفاع مقدس در این شهرستان تجلیل به عمل آمد.

در این آیین که پدران و مادران صلح دوست و با فرهنگ ملایری و فرزندان آنها حضور داشتند، سرود جهانی صلح توسط کودکان و حضار اجرا شد و کبوتران صلح از پارک دوستی ملل ملایر به پرواز درآمدند.

همچنین اهدای شاخه گل به خانواده ها، نقاشی رایگان روی صورت کودکان و مسابقه نقاشی کودکان با موضوع صلح همراه با اهدای جایزه به همه شرکت کنندگان در فضایی شاد و صمیمی از دیگر برنامه های جنبی و پرنشاط روز جهانی صلح در ملایر بود.

سازمان ملل متحد روز 21 سپتامبر مصادف با سی ام شهریور ماه را به نام روز جهانی صلح نامگذاری کرده است.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در جنوب شرقی استان و 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار