کد خبر: ۹۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴ 22 September 2015
رئیس اداره محیط زیست لاهیجان گفت: همایش روز بدون خودرو در استان گیلان برای اولین بار در شهر لاهیجان اجرا شد.

حسین مظلومی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در لاهیجان، اظهارداشت: منابع آلاینده به دو بخش ثابت و متحرک تقسیم بندی می‌شوند که سیستم حمل و نقل عمومی یکی از منابع آلاینده متحرک است.

وی با بیان اینکه تبعات آلاینده‌های ثابت و متحرک بسیار زیاد است که تخریب لایه ازن، باران‌های اسیدی و تغییر اقلیم بخش از آن است افزود: اگر فرهنگ دوچرخه سواری عمومی شود رجوع به سمت وسائط نقلیه کم‌تر می‌شود و بخشی از مشکلات محیط زیست با این روش حل می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست لاهیجان با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در راستای فعالیت‌های زیست‌محیطی و کاهش ترافیک، کاهش آلودگی‌های شنیداری و دیداری و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از وسائط نقلیه عمومی و حفظ هوای پاک است افزود: امروز روز جهانی بدون خودرو بود که هیئت دوچرخه سواری در کنار محیط زیست لاهیجان برای نهادینه کردن این فرهنگ این همایش را برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، 31 شهریور هرسال به نام روز بدون خودرو نام‌گذاری شده که هیئت دوچرخه سواری لاهیجان با استفاده از این فرصت، همایش دوچرخه سواری در سطح شهر را برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از دوچرخه سواری برای اولین بار در استان گیلان برگزار کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار