دهبانی صابر مدیر منطقه یک شهرداری مطرح کرد:
شهردار منطقه یک همدان از اجرای فاز نهایی در مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری منطقه یک خبر داد و به تشریح این اقدامات پرداخت.
کد خبر: ۹۹۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸ 04 September 2021
یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد پروژه‌های عمرانی، تغییر و تحول در نظام شهری و جلب رضایت شهروندان است. توجه به سهم شهروندان و لحاظ کردن میزان نیاز آن‌ها در پروژه‌های شهری مولفه‌ای مهم برای تدوین و طراحی پروژه‌های عمرانی است و بدون شک این رویکرد، روند توسعه و عمران شهری را نیز افزایش می‌دهد. به واقع پروژه‌های عمرانی همسو با نیاز شهر و شهروندان به عنوان یکی از ابزار‌های لازم زمینه را برای اجرای موفق طرح‌های توسعه شهری فراهم می‌کند. بر این اساس پروژه‌های عمرانی از مهمترین سازه‌های اجتماعی یک شهر هستند و لحاظ کردن موضوع کمی و کیفی در اجرای اقدامات شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و توجه به آن از ملزومات مدیریت شهری به شمار می‌رود.
 
اجرای فاز نهایی در مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری منطقه یک
 
پیشرفت 90 درصدی پروژه ساخت سایت موزه میدان امام خمینی

به گزارش تابناک همدان، مسعود دهبانی صابر مدیر منطقه یک با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها در شهر همدان با توجه به رفت و آمد زیاد شهروندان از میدان امام خمینی (ره) پروژه سایت موزه بوده است عنوان کرد: از آبان ماه سال گذشته این پروژه به شهرداری منطقه یک واگذار شد که خوشبختانه فرآیند برگزاری مناقصه و جذب پیمانکار به سرعت صورت پذیرفت و با اعتباری ۱۱۰ میلیارد ریالی و با تلاش شبانه روزی طی 9 ماه گذشت این پروژه هم اکنون بیش از  90 پیشرفت اجرایی داشته است و به زودی شاهد افتتاح این سایت موزه که قطعا شهروندان همدانی سال‌های زیادی منتظر آن بودند خواهیم بود.
 
 
اجرای فاز نهایی در مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری منطقه یک
 
پارک های کمال آباد و قهرمان به بهره برداری رسید

مدیر منطقه یک با اشاره به اینکه رشد جمعیت شهر‌ها به نوبه‌ی خود مسائلی همچون ترافیک، سر و صدا، افزایش کارگاه‌های صنعتی و مزاحمت شهری را در پی داشته است افزود: یکی از راه حل‌ها برای حل مسائل زیست محیطی و تبدیل هر چه بهتر محیط شهری به محلّی قابل زیست برای شهروندان، ایجاد فضای سبز شهری، به ویژه ایجاد پارک‌های درون شهری است که این مهم در شهرداری منطقه یک طی سالیان اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است و پارک های، چون پارک قهرمان با مساحتی ۱۰ هزار و۲۰۰ متر مربع و با اعتباری ۵۰ میلیارد ریالی و پارک کمال آباد که مساحتی ۷هزار متر مربعی با اعتباری ۲۰ میلیارد ریالی هم اکنون آماده افتتاح و بهره برداری هستند و همچنین می‌توان به احداث فاز دوم بوستان ارم با مساحتی بیش از دو هکتار اشاره کرد که با اعتباری بیش از ۲۰ میلیارد ریال تا انتهای سال جاری قابل بهره برداری است.
 

دهبانی صابر ترمیم و بازسازی پارک‌ها و بوستان‌های موجود در شهر را نیز از دیگر اقدامات در حوزه فضای سبز دانست و گفت: با اعتباری ۷۰ میلیارد ریالی محوطه گنجنامه، پارک نرگس، بوستان مردم، بوستان ارم، پارک سروقامتان، پارک شهید دوروزی در حال بازسازی هستند و همچنین سرویس‌های بهداشتی‌های بلوار ارم، بلوار کولاب، گنجنامه و میدان بوعلی بازسازی و سرویس بهداشتی بوستان لاله مجموعا با اعتباری ۲۰ میلیارد ریالی صورت پذیرفتند.
 
اجرای فاز نهایی در مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری منطقه یک

وی ادامه داد: شهرداری منطقه یک علاوه بر اجرای پارک‌های درون شهری نسبت به احداث پارکی فرا منطقه‌ای با اعتباری ۲۰۰ میلیارد ریالی که شهروندان همدانی بتوانند اوقات فراغت خود را در آن سپری کنند اقدام کرده است که هم اکنون عملیات احداث دیوار‌های حائل این پروژه در حال اجراست و امیدواریم تا انتهای سال جاری بخش مهمی از این پروژه را نیز تحویل شهروندان عزیز کنیم.
 
احداث بزرگترین مخزن زیرزمینی آب در بلوار ارم همدان

دهبانی صابر یکی از اتفاقات بنیادی و تاثیر گذار شهرداری منطقه یک طی سالیان اخیر را مطالعه شبکه آبیاری موجود و بررسی تمامی چاه‌ها و قنات های که قابلیت استحصال را دارند دانست و عنوان کرد: طرحی جامع در خصوص شناسایی راهکار‌هایی جهت هدایت آب‌های سطحی فضای سبز صورت پذیرفته است و در این خصوص مخازن زیر زمینی آب طراحی و احداث شده اند که مهم‌ترین آن‌ها احداث بزرگترین مخزن زیرزمینی آب در شهر همدان با ظرفیتی دو هزار متر مکعبی و اعتباری ۴۵ میلیارد ریالی در بلوار ارم است و از این پس می‌توان بخش اعظمی از آبیاری فضای سبز منطقه یک را با استفاده سیستم مذکور و آبیاری قطره‌ای انجام داد.
اجرای فاز نهایی در مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری منطقه یکمدیر منطقه یک با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مهم شهرداری در حوزه‌های فرهنگی ورزشی توسعه زیرساخت‌ها برای شکوفایی نسل جوان است گفت: رویکرد این منطقه افزایش هرچه بیشتر زیرساخت‌های ورزش‌های مختلف در سطح منطقه یک است به طوری که شهروندان در سطح محلات خود بتوانند از آن بهره ببرند که در این خصوص پروژه‌هایی از قبیل احداث زمین ورزشی فوتبال و والیبال در بوستان لاله، زمین ورزشی بدمینتون بوستان ارم، زمین بسکتبال، کورت اسکواش، پینگ پونگ و شطرنج بوستان مردم و... اجرا شده اند و مهم‌ترین این پروژه‌ها نیز احداث چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای شهرداری با اعتباری ۵۵ میلیارد ریالی است که بسیاری از جوانان و کودکان همدانی به دنبال شروع ورزش قهرمانی از این ورزشگاه هستند.

دهبانی صابر همچنین گفت: یکی از پروژه‌هایی که درخواست‌های زیادی از سوی شهروندان کوی مدرس برای اجرای آن وجود داشت احداث ساختمان چند منظوره بود که این ساختمان با اعتباری ۱۲۰ میلیارد ریالی در حال انجام است و معضل عدم وجود یک بازارچه محلی و باشگاه ورزشی در آن نقطه از شهر را حل خواهد کرد.
اجرای فاز نهایی در مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری منطقه یک
وی پوشش سقف تالار همایش‌های بین المللی و قرآنی را یکی از پروژه‌های مهم سالیان اخیر در شهرداری منطقه یک دانست که این پروژه با اعتباری ۱۰۰ میلیارد ریالی به در بهار سال جاری به اتمام رسید و با جایگذاری مبلمان درونی این تالار شاهد افتتاح بزرگترین تالار همایش‌های بین المللی در غرب کشور خواهیم بود.
اجرای فاز نهایی در مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری منطقه یک
 
دهبانی صابر معبر گشایی جهت روان سازی ترافیک و آسایش شهروندان را از دیگر اقدامات منطقه یک طی سالیان اخیر دانست که بزرگترین معبر گشایی شهر همدان با اعتباری ۳۵ میلیارد ریالی در بلوار شهید فهمیده صورت گرفت و هم اکنون نیز عملیات آسفالت ریزی آن به صورت کامل انجام شده است و آماده تحویل به شهروندان عزیز است همچنین بازگشایی معابری، چون خیابان پاسداران جلوی حسینیه امام (ره)، بازگشایی خیابان فرشچیان به پرستار، حمام قلعه، کولانج و. نیز با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال صورت پذیرفته است.

مدیر منطقه یک توجه به امر پیاده رو سازی جهت عبور و مرور سالم شهروندان را نیز اقداماتی دانست و بیان کرد: که یک اولویت در اجرای پروژه‌های عمرانی منطقه یک هستند، زیرا با داشتن پیاده رو‌هایی مناسب شاهد حاکمیت هرچه بیشتر پیاده رو بر سواره هستیم و همچنین شهری سالم نیز خواهیم داشت که به همین منظور طی سالیان اخیر بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع پیاده رو سازی در سطح منطقه یک صورت پذیرفته است که می‌توان به پیاده رو سازی بلوار ارم، بلوار شهید اسلامیان، پیاده رو سازی کوی خاتم، پیاده رو سازی و سنگ فرش با استفاده از مصالح محلی در محله دره مراد بیک، پیاده رو سازی کوی مدرس، بلوار شهید سلیمانی، بلوار شهید فهمیده، خیابان بوعلی، خیابان مهدیه، خیابان استادیوم، خیابان شکریه، شهید زمانی، میدان شریعتی، خیابان پاسداران، کمال آباد، بین النهرین، احمدی روشن، راسته مظفریه و محله استر، سعیدیه، جهان نما، و... با اعتباری بالع بر ۶۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد.

دهبانی صابر زیباسازی و نور پردازی فضای شهری را از مواردی دانست که می‌تواند تاثیر بسیاری در ایجاد روحیه شادابی و نشاط شهروندان داشته باشد و اظهار کرد: احداث آبنما و نورپردازی در میدان قائم، میدان شریعتی، پارک نرگس، پیاده راه بوعلی، میدان بیمه، آبنما جنب شهرداری آرامگاه بوعلی، نورپردازی خیابان مصیب مجیدی و بلوار خواجه رشید و اجرای مبلمان شهری در نقاط مختلف با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی نیز طی سالیان اخیر صورت پذیرفته است.

وی در انتها با اشاره به اینکه زیرسازی و آسفالت ریزی معابر نیز که یکی از وظایف اصلی در شهرداری هاست سعی شده است که با تلاش و دقت فراوان صورت پذیرد که در این راستا درخواست‌های شهروندان و بازدید‌های کارشناسان منطقه مورد بررسی قرار می‌گیرد و چهار اکیپ به صورت شبانه روزی در فصول مناسب سال اقدام به آسفالت ریزی می‌نمایند که از اهم این موارد می‌توان به اسفالت ریزی میدان بیمه و بلوار اسلامیان، میدان دانشگاه، کوی مدرس، بلوار ارم، بلوار کولاب، بلوار بعثت، زیرسازی و آسفالت ریزی جاده قدیم دره مراد بیک، میدان جهاد، خیابان زمانی، معابر کوی خاتم، محله رکنی، جوادیه اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار