رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران
حسینی : متاسفانه فرد درگیر با کرونا به علت خود درمانی در منزل و استفاده بیش از حد از قرص های ویتامین دار هنگام مراجعه به پزشک ریه های آن کامل درگیر شده و شرایط آن خطرناک می باشد که خود همین عامل مهمترین علت مرگ و میر در شهرستان ما می باشد.
کد خبر: ۹۸۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶ 30 August 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس بیمارستان شهید رجایی در جلسه ستاد کرونای شهرستان گچساران گفت : با توجه شیوع پیک پنجم کرونا و پر شدن بیمارستان های شهرستان از بیماران کرونایی در حال حاضر ۱۱۳بیمار کرونایی در بیمارستان بستری که از این تعداد ۱۴نفر در بخش ای سی یو تحت مراقبت ویژه می باشند.
حسینی با بیان اینکه آمار مرگ و میر همچنان بالاست افزود : از اول شهریور تا کنون ۴۳۴نفر به بیمارستان مراجعه از این تعداد ۱۶۱نفر بستری و ۱۱نفر فوت شده است.
وی خود درمانی افراد ، مراجعه دیر هنگام فرد مبتلا به پزشک ، ارائه دارو بدون مجوز پزشک در داروخانه های شهرستان ، کمبود تخت های بخش آی سی یو را از مهم ترین عوامل مرگ و میر در گچساران عنوان کرد و اظهار داشت : متاسفانه فرد درگیر با کرونا به علت خود درمانی در منزل و استفاده بیش از حد از قرص های ویتامین دار هنگام مراجعه به پزشک ریه های آن کامل درگیر شده و شرایط آن خطرناک می باشد که خود همین عامل مهمترین علت مرگ و میر در شهرستان ما می باشد.
وی تامین هزینه بالای اکسیژن بیمارستان شهید رجایی را از دیگر مشکلات دانست و گفت : اکسیژن مایع که به صورت تانکری از عسلویه برای بیمارستان تامین می کنیم قبلا رایگان بود ولی متاسفانه با توجه به شرایط خطرناک و استفاده بیماران از اکسیژن ، ماهیانه ۴۰۰ میلیون برای تامین اکسیژن بیمارستان پرداخت می کنیم که این هزینه سنگینی است.
حسینی تزریق هر گونه واکسن تایید شده بهداشت را تنها راه کاهش مرگ و میر در شهرستان دانست و اظهار داشت : زدن دو دوز واکسن به فاصله چهار هفته و رعایت پروتکل بهداشتی بعد از ۲۱روز دوز دوم باعث ایمنی ۹۰درصدی بدن در مقابل کرونا می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار