پس از اینکه از ماه‌ها پیش تمرینات دختران دوومیدانی کار کرمانشاهی در پیست مجموعه ورزشی آزادی ممنوع و به پیست مجموعه ورزشی 15 خرداد منتقل شد، این دختران ورزشکار با گرفتاری های زیادی برای ادامه تمریناتشان دست و پنجه نرم می کنند.
کد خبر: ۹۸۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵ 28 August 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا راهبه فتاحی نایب رئیس هیات دوومیدانی استان کرمانشاه در این رابطه اظهار کرد: با وجود محدودیت زیادی که برای تمرین دختران دوومیدانی کار با آن مواجه هستیم، از مدتی پیش با سختی یک تایم را برای آنها در مجموعه ورزشی 15 خرداد گرفتیم.

وی افزود: هرچند این تایم آخرین زمان ورزش در مجموعه ورزشی 15 خرداد یعنی از ساعت هفت غروب تا 9 شب است، اما برای تمرین در همین تایم هم گرفتار مشکلات زیادی شده ایم.

این مربی دوومیدانی اضافه کرد: بیشتر تایم های این مجموعه ورزشی را به فوتبال اختصاص داده اند و پیش از ساعت شروع تمرین دختران دوومیدانی کار تایم فوتبال پیشکسوتان است، بنابراین در بسیاری از مواقع که دختران ما برای انجام تمرینات خود به پیست مراجعه می کنند، علیرغم اینکه باید تایم فوتبال تمام شده باشد و پیست در اختیار ما قرار گیرد، اما متاسفانه می بینیم تا نیم ساعت بعد هم زمین را خالی نمی کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه فوتبال پیشکسوتان را به ورزش قهرمانی که از رشته های پرمدال المپیک است، ترجیح می دهند.

فتاحی افزود: تاخیر در شروع تمرین دختران دوومیدانی کار باعث می شود که تمریناتشان هم دیرتر به پایان برسد و هنگامی که می خواهند به خانه بازگردند به تاریکی شب می خورند که باتوجه به خلوتی مکانی که مجموعه ورزشی 15 خرداد در آن واقع شده، خطراتی از نظر امنیت برایشان بوجود می‌آید.

وی تصریح کرد: این مسئله نارضایتی برخی خانواده ها و از طرفی کاهش تعداد ورزشکاران این رشته را نیز به دنبال داشته است. 

نایب رئیس هیات دوومیدانی کرمانشاه گفت: از اداره کل ورزش و جوانان استان می خواهیم همکاری لازم را با ما داشته باشند، چرا که فقط سه جلسه در هفته را برای تمرین دختران دوومیدانی به ما وقت داده اند. گاهی هم که به دلیل تشدید شیوع کرونا مجموعه تعطیل می شود نیز مجبوریم برای جا نماندن از تمرینات به پارک ها برویم.

وی به مشکلاتی که دختران ورزشکار در مجموعه 15 خرداد با آن مواجه اند اشاره کرد و گفت: تا پیش از اینکه تایم فوتبال را در مجموعه برقرار کنند سرویس بهداشتی و آب نداشتیم، اما حالا که آن را وصل کرده اند از نظر بهداشتی بسیار ضعیف است و مجبوریم خودمان آن را تمیز کنیم.

فتاحی یادآورشد: متاسفانه فوتبالیست هایی که در زمین چمن تمرین دارند، بطری های آب  را داخل پیست رها می کنند و ما نیز بخاطر ورزشکارانمان که کفش میخی می پوشند، مجبوریم قبل از هر تمرین داخل پیست را از زباله ها پاکسازی کنیم که مشکلی برایشان پیش نیاید.

وی ادامه داد: تاکنون چندباری برای این مشکلات نامه نگاری کرده ایم، اما گویا فوتبال پیشکسوتان ارجح‌تر از دوومیدانی دختران است.

این مربی دوومیدانی اضافه کرد: این درحالی است که باتوجه به اقداماتی که از دو سال پیش در رده های پایه داشته ایم، شاهد ظهور چند قهرمان دختر از جمله نسا مرادی، کوثر قاسمی، غزل گمار، ستایش مردای و ... در دومیدانی کرمانشاه هستیم.

وی با بیان اینکه روند کشف استعدادهای این رشته در کرمانشاه همچنان ادامه دارد، گفت: دراین راستا طی دو روز اخیر هم مسابقات استعدادیابی متولدین 1386 تا 1392 را با حضور 45 ورزشکار از کرمانشاه، کنگاور، صحنه و پاوه را در سه ماده 100 متر، 400 متر و 1500 متر برگزار کردیم.

نسا مرادی و کوثر قاسمی نیز دختران قهرمان دوومیدانی کرمانشاه که تاکنون در مسابقات مختلف کشوری چند مدال قهرمانی کسب کرده اند نیز با گلایه از بی توجهی مسئولین به این رشته به خبرنگار ایسنا گفتند: پیست استانداردی برای تمرین نداریم. پیست مجموعه ورزشی کوثر که مناسب نیست و پیست مجموعه 15خرداد هم استاندارد لازم را ندارد و مجبوریم دراین پیست که قابل دسترس‌تر است تمریناتمان را ادامه دهیم.

 نسا مرادی عنوان کرد: متاسفانه تایم فوتبال پیشکسوتان که با شروع تایم ما تلاقی دارد باعث شده گاها تمریناتمان را دیر شروع کنیم و  از طرفی باتوجه به اینکه حتی رختکنی هم برای تعویض لباسهایمان نداریم، مجبوریم لباس های تمرین را از خانه بپوشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار