مدیر منطقه دو شهرداری قم از اتمام عملیات روکش آسفالت پارک ترافیک واقع در بوستان جوان خبر داد.
کد خبر: ۹۸۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷ 26 August 2021

به گزارش تابناک قم، رضا رحیمی گفت: پارک آموزشی ترافیک این منطقه در بوستان جوان و در زمینی به مساحت ۱۳ هزار مترمربع و با هزینه بالغ‌بر ۲۱ میلیارد ریال در حال احداث بوده که با اتمام عملیات روکش آسفالت و به نصب چراغ‌های راهنمایی و تجهیزات موردنیاز تا اواخر سال جاری شاهد بهره‌برداری کامل از این مجموعه خواهیم بود.

مدیر منطقه دو شهرداری قم افزود: خیابان و چهارراه، میدان، خط‌کشی‌ها و علائم ترافیکی، پل عابر پیاده، مسیر حرکت ماشین برقی کودکان و… ازجمله امکانات مختلفی است که در طراحی پارک آموزش ترافیک در نظر گرفته‌شده و تمام فضای این مجموعه و چیدمان آن به آموزش فرهنگ ترافیکی و راهنمایی و رانندگی مربوط می‌شود.

وی طراحی این پارک را مرتبط با آموزش و فرهنگ ترافیکی دانست و ادامه داد: کودکان در این پارک می‌آموزند که هنگام عبور از خیابان‌ها از پل عابر پیاده یا از محل خط‌کشی عابر پیاده استفاده کنند و اهمیت چراغ راهنمایی را درک می‌کنند.

رحیمی پارک آموزش ترافیک منطقه ۲ را دارای تمام المان‌های ترافیکی در ابعاد کوچک برای آموزش فرهنگ ترافیک و قوانین عبور و مرور برای کودکان اعلام کرد و گفت: در این پارک میدان، چهارراه، پل عابر پیاده، مسیر ویژه دوچرخه، مسیر سواره‌رو برای خودروهای برقی کودکان، ایستگاه اتوبوس و …‌. به‌صورت نمادین و در ابعاد متناسب با کودکان وجود دارد.

مدیر منطقه دو شهرداری قم در پایان خاطرنشان کرد: شهر باید مناسب تمامی شهروندان باشد و کودکان که نسل آینده را تشکیل خواهند داد باید امکانات و فضا‌های موردنیاز آموزشی را در اختیار داشته باشند تا بتوانند آموزش‌های لازم را در محیطی امن را تجربه کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار