دستگاههای نظارتی بخوانند :
 نمونه برجسته این دست اهمال و بی تفاوتی نسبت به حقوق کارگران را می توان در شهرداری مهران یافت ،کارگرانی با حق الزحمه ناچیز که  تمیزی معابر داغ و کوره ای شهر مهران را مدیون آنها هستیم، به گفته یکی از آنان که با ارسال  پیامک تظلم خواهی اش را از رسانه طلب می کند !سه ماه است که حقوق دریافت نکرده اند !
کد خبر: ۹۸۸۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳ 23 August 2021

تابناک ایلام ::این روزها گرانی افسار گسیخته و تورم لحظه ای کالا وخدمات ،زندگی مردم را با مشقت وگرفتاری فراوانی روبرو کرده است ،حتی آنانیکه دارای شغل بوده و از درآمد کافی برای تامین نیازهای زندگی خود بهره مند هستند ،باز هم بدلیل نوسانات لحظه ای اقتصاد و گرانی های روزانه ،لگام مدیریت اقتصاد خانواده را از دست رفته می بینند .

حال شما تصور کنید در میان این نابسامانی ها ،یک کارگر شرکتی یا روزمزذ با حقوق ماهیانه 3میلیون وپانصد هزار تومان چگونه باید برای معاش خانواده ،پرداخت اقساط وسایر هزینه های روزمره زندگی اش برنامه ریزی نماید ؟ اگر کارفرمایان به هردلیلی پرداخت این حق الزحمه ناچیز را پشت گوش اندازند ،چه بر سر معاش متزلزل این خانواده ها خواهد آمد ؟

آری! امروز از این دست کارگران وکارفرمایان تا دلتان بخواهد سراغ داریم ! کارگران زحمتکشی که با قراردادهای یک طرفه از سوی کارفرمایان به استثمار کشانیده شده ،در گرمای طاقت فرسای تابستان عرقشان سرازیر و داغی ابزار کار دستان پینه بسته اشان را سرشار از تاول نموده است اما باید برای دریافت حق الزحمه اشان التماس کنند!!

 نمونه برجسته این دست اهمال و بی تفاوتی نسبت به حقوق کارگران را می توان در شهرداری مهران یافت ،کارگرانی با حق الزحمه ناچیز که  تمیزی معابر داغ و کوره ای شهر مهران را مدیون آنها هستیم، اما به گفته یکی از آنان که با ارسال پیامک ،تظلم خواهی اش را از رسانه طلب می کند !سه ماه است که حقوق دریافت نکرده اند !

تازه اینکه گویا وجدان مسئولین شهرداری این شهر تکانی خورده و با لطف به این عزیزان زحمت کش ،حقوق ماهیانه ناچیزشان را به صورت اقساط 430هزار تومانی پرداخت می کنند ! مسئولین شهرداری مهران باید کلاهشان راقاضی کنند ،آیا آنان حاضرند به رغم یک ماه حضور در زیر اسپلیت های خنک محل کار ،حقوقشان را قطره چکانی دریافت کنند؟

آیا از وضعیت بازار و گرانی مایحتاج روزمره خانواده ها خبر دارید ؟ آیا می دانید 400هزار تومان کفاف خرید یک کیسه برنج را به زور می کند ؟ این خانواده ها دیگر هزینه های روزمره زندگیشان را باید چگونه تامین کنند ؟ اگر به بانکی بدهکار باشند که یقینا هستند ! با معوق شدن اقساط بانکی اشان چکارکنند ؟ آیا واقعا جای وجدانتان تا این اندازه راحت است که حتی درد ورنج یک کارگر زحمت کش هم قادر به بیدار کردن آن نیست ؟!

تازه شنیده ها به ما می گوید که جناب شهردار بیخیال شهر وشهرداری، در زادگاه خویش در جستجوی سهمی از کیک قدرت است ،اما جوهر امضای سوگند نامه اعضای جوان شورای شهر مهران که هنوز خشک نشده که اینگونه باید در مقابل حقوق تضییع شده کارگران شهرداری سکوت کنند !

آقایان ! اگر به آثار روانی ،اجتماعی ،سیاسی و امنیتی این حجم از ایجاد نارضایتی در بین مردم ایمان ندارید ،حداقل به آثار اخروی چنین رفتاری که اعتقاد دارید ؟ حتما شنیده اید که خداوند از حق خود می گذرد ،ولی حق الناس قابل اغماض وگذشت نیست ! آه و ناله ناشی از گرفتاری این کارگران وخانواده هایشان سخت ترین حق الناسی است که اگر دامن کسی را بگیرد ،فرصت انتقال مکافات آن به دنیای آخرت را نخواهد داد !

دستگاههای نظارتی هم دقت  داشته باشند که خبرهای خوبی از شهرداری مهران به گوش نمی رسد ،با مداقه در برخی رفتارها می توان به سرنخ های خوبی رسید ،سرنخ هایی که یکی از آثار همین حقوق عقب افتاده کارگران زحمت کش شهرداری این شهر است !!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار