رییس مرکز بهداشت شهرستان شازند گفت: بار بیماران کرونایی مراجعه کننده به مراکز درمانی شهرستان ۳ برابر شده است و متاسفانه شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری ها هستیم.
کد خبر: ۹۸۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳ 22 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر مرتضی واعظ افزود: علی‌رغم تلاش‌های بسیار زیاد نیروها و کادر بهداشتی و درمانی شهرستان از ابتدای آغاز این اپیدمی، متاسفانه شاهد از دست دادن بسیاری از افراد و افزایش موارد بستری و ابتلا هستیم به طوریکه ۹۰ درصد ظرفیت مراکز تکمیل و پاسخگوی این حجم از مراجعه کننده نمی باشند.
وی یادآورشد: در هر پیک، ویروس کرونا بی رحمانه تر‌ می تازد و با انواع جهش ها و واریانت های متفاوت و هوشمندانه جان هموطنان را می گیرد و خانواده ها را عزادار می کند که در پیک پنجم علاوه بر درگیری کودکان، عادی انگاری و سهل انگاری مردم در اثر خستگی‌ مفرط، شرایط را بیش از پیش بحرانی تر کرده و نیاز است با همراهی و همکاری هرچه بیشتر، شرایط را کنترل کنیم.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند ادامه داد: علیرغم تمامی‌جلسات متعدد برگزار شده با فرماندار شهرستان و کمیته های ستاد مقابله با کرونا و همکاری و همیاری بسیاری از ارگانها از جمله بسیج، هلال احمر، ارشاد، ائمه جماعات در مراسمات ایام محرم و تعطیلات با شبکه بهداشت و درمان، متاسفانه در بعضی از مناطق شاهد پخش نذورات، تعزیه خوانی و بی توجهی به مصوبات مربوطه بودیم که مطمئناً ماحصل آن را در روزهای آینده شاهد خواهیم بود.
دکتر واعظ در ادامه به روند واکسیناسیون در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر واکسیناسیون گروه سنی متولدین ۱۳۵۲ به قبل در حال انجام است که گروه های هدف باید در سامانه salamt.gov.ir ثبت نام کرده و پس از وارد کردن اطلاعات، زمان و مکان دقیق مراجعه به آن ها به صورت پیامک اطلاع داده خواهد شد.
وی افزود: در چهار شهر اصلی شازند، آستانه، مهاجران و هندودر ۴ مرکز تجمیعی واکسیناسیون وجود دارد که علاوه بر این مراکز گروه های واکسیناتور در ۲۰ مراکز درمانی سطح شهرستان در حال واکسینه کردن و ارائه خدمت به مردم این شهرستان هستند.
وی گفت: در شهرستان مهاجران، واکسیناسیون افراد واجد شرایط در مرکز درمانی فاطمه زهرا که با همت و همکاری صنعت نفت تحویل داده شده است، در مرکز ولیعصر و درمانگاه اصلی شهرستان مهاجران انجام می شود و از واجدین شرایط می خواهیم که در اولین فرصت به این مراکز مراجعه کرده و در افزایش هر چه سریعتر سطح ایمنی شهرستان کوشا باشند.
وی تاکید کرد: ایمنی هیچ کدام از واکسن‌های کرونا صد در صد نیست و با وجود اینکه واکسن احتمال شدت یافتن عوارض و مرگ ناشی از کرونا را کم میکند، اما کسانی که واکسینه می‌شوند نباید پروتکل های بهداشتی را کنار بگذارند و باید نسبت به رعایت موارد بهداشتی کوشا باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار