در آستانه سال تحصیلی جدید؛
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۶ هزار و ۴۲۱ متقاضی برای نقل و انتقالات ثبت نام کرده‌اند و در پالایش ۳ مرحله‌ای با نقل و انتقال ۲هزار و ۳۴۶ نفر موافقت شده است.
کد خبر: ۹۸۷۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰ 21 September 2015
سید جواد حسینی در نشست خبری ویژه بازگشایی مدارس که در مرکز تربیت معلم شهید کامیاب برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و 72 هزار و 955 دانش آموز که 97 درصد از دانش آموزان استان را تشکیل می‌دهند، در مدارس ثبت نام کرده‌اند و 3 درصد باقیمانده نیز به دلیل تجدیدی و نقل و انتقالات هنوز موفق به ثبت نام نشده‌اند.

وی در ارتباط با ثبت نام دانش آموز اتباع خارجه تصریح کرد: 4 هزار و 700 دانش آموز تبعه بیگانه در مدارس سراسر استان خراسان رضوی ثبت نام کرده‌اند و به جمعیت 60 هزار تبعه بیگانه استان افزوده شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در زمینه تعداد دانش آموز دختر و پسر استان بیان کرد: 547 هزار و 41 دانش آموز پسر و 525 هزار و 704 دانش آموز دختر در استان خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند.

حسینی پیرامون میزان ثبت نام دانش آموزان به تفکیک شهر و روستا تاکید کرد: 26درصد از دانش آموزان مناطق روستایی و 74درصد دانش آموزان در مناطق شهری ثبت نام کرده‌اند، در حالی که 51 درصد مدارس در روستاها و 49 درصد در شهرها مستقر هستند.

وی در ارتباط با نظام 6-3-3 در مدارس تاکید کرد: این نظام باید پس از تامین منابع مالی و انسانی مورد نیاز پیاده می‌شد و عجله در پیاده سازی این نظام مشکلات فراوانی را از نظر تامین فضاهای آموزشی و تامین نیروی انسانی به وجود آورده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در زمینه خرید خدمات آموزشی برای دانش آموزان مناطق محروم اظهار داشت: برای خرید خدمات آموزشی 700 نیرو را برای 24 هزار دانش آموزان مناطق محروم به کار گرفتیم و از بازنشستگان و مدارس دارای سابقه آموزشی مناسب نیز استفاده کرده‌ایم.

حسینی در زمینه نقل و انتقالات معلمان تصریح کرد: 6 هزار و 421 متقاضی برای نقل و انتقالات ثبت نام کرده‌اند و در پالایش 3 مرحله‌ای با نقل و انتقال 2هزار و 346 نفر موافقت شده است.

وی پیرامون میزان شکایات از مدارس بیان کرد: 5 هزار بازدید از مدارس به صورت الکترونیک و حضوری صورت گرفته است و 413 ولی از مدارس شکایت داشته‌اند که به اخطار کتبی و شفاهی برخی از مدیران خاتمه یافته و نیازی برای عزل مدیران نبوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ارتباط با گسترش عدالت آموزشی در منطقه حاشیه شهر خاطرنشان کرد: حاشیه شهر مشهد نیاز به عدالت آموزشی دارد و در تلاش هستیم تا 3 مدرسه با کیفیت مدارس سمپاد را در حاشیه شهر مشهد احداث کنیم.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار