سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی ایران گفت: نمایندگان مجلس معتقدند وزیر ورزش باید کسی باشد که خودش خاک خورده این حوزه باشد.
کد خبر: ۹۸۷۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳ 20 August 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا علی رضایی بااشاره به ارائه لیست وزاری پیشنهادی رئیس جمهور به مجلس، اظهار کرد: حمید سجادی گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به مجلس است که در چند روز اخیر با حضور در مجلس در کمیسیون مربوطه توصیحاتی را ارائه داد.

وی یکی از نقاط قوت این گزینه پیشنهادی را ورزشی بودن او دانست و گفت: این برای اولین بار است که برای وزرات ورزش یک گزینه ورزشی پیشنهاد می شود و تا پیش از این عموما وزرای این حوزه سیاسی بودند.

سخنگوی فراکسیون ورزش تاکیدکرد: با این وجود ابهامات و ایراداتی نیز در مورد آقای سجادی وجود دارد، از جمله اینکه ایشان در دوره دولت نهم و دهم معاون وزیر بوده که در آن زمان کار شاخصی در حوزه های ورزش قهرمانی، همگانی، ورزش مناطق محروم و بویژه حوزه جوانان انجام نداده و از این جهات نمایندگان از ایشان سوالاتی داشتند.

وی افزود: نمایندگان از آقای سجادی در خصوص بی توجهی به بخش استعدادیابی در رشته های پرمدال المپیک از  جمله دوومیدانی در زمان تصدی‌شان در وزارت ورزش نیز سوالاتی کردند.

رضایی یکی دیگر از ابهامات درمورد گزینه پیشنهادی وزارت ورزش را وجود اطرافیان پرحاشیه دانست و گفت: یکی از ایراداتی که نمایندگان به آقای سجادی گرفتند، افراد دارای حاشیه ای است که با ایشان در ارتباط هستند که نمایندگان از او خواستند دراین رابطه  توضیحاتی را ارائه دهد.

وی به یکی از حواشی سالهای اخیر ورزش کشور اشاره کرد و  گفت: موضوع  تعیین تکلیف دو تیم پرطرفدار پرسپولیس و استقلال یکی از مسائل دارای حاشیه سالهای اخیر در ورزش کشور بوده که براین اساس نمایندگان از وزیر پیشنهادی خواستند تا نظرات خود را در این زمینه اعلام کند که او نیز واگذاری بخشی از سهام این دو باشگاه به بخش خصوصی و یا هواداران را مطرح کرد.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه نمایندگان به دنبال انتخاب گزینه ای  هستند که بتواند تحولات مثبتی را در ورزش کشور بوجود آورد، ادامه داد: آقای سجادی به نمایندگان قول داد که در صورت انتخاب، تحولات مثبتی را در ورزش کشور ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: با این وجود، نمایندگان هنوز به یک جمع بندی در خصوص وزیر پیشنهادی ورزش نرسیده اند.     

رضایی در ادامه با بیان اینکه نمایندگان مجلس معتقدند که وزیر ورزش باید خودش  خاک خورده این حوزه باشد، گفت: این یکی از شاخص های مهمی است که برای وزیر ورزش در مجلس در نظر گرفته ایم.

وی توسعه ورزش همگانی و قهرمانی، توجه به استعدادها، توجه به ورزش در مناطق محروم، توسعه زیرساخت ها و.... را از دیگر شاخص های نمایندگان برای انتخاب وزیر ورزش و جوانان دانست.

رضایی در پایان گفت: معتقدم حمید سجادی می تواند رای اعتماد را از مجلس کسب کند، اما مخالفانی هم دارد که باید آنها را متقاعد کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار