قهرمانان ملی پوش دونده کرمانشاه این روزها با مشکلات زیادی برای تمریناتشان در پیست مجموعه ورزشی آزادی دست و پنجه نرم می کنند.
کد خبر: ۹۸۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴ 17 August 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا پژمان یارولی دونده 800 متر ایران که تاکنون مقام های زیادی در میادین بین المللی کسب کرده، در این رابطه گفت: من یک ورزشکار ملی پوش هستم که باید تمریناتم در سطح حرفه ای وآسیایی باشد، اما تمریناتم در این سطح نیست، چون هیچ تایم اختصاصی برای تمرین نداریم.

 یارولی افزود: پیست مجموعه ورزشی آزادی طبق ماده 88 به هیات دوومیدانی شهرستان کرمانشاه واگذار شده و این هیات نیز به منظور درآمدزایی تایم اختصاصی را برای ما قرار نداده است.

وی تصریح کرد: بهترین تایم برای تمرین ورزشکاران دونده زمان عصر است، اما متاسفانه زمانی که در این تایم به پیست می رویم، ورزشکاران هیات های مختلف ورزشی و پیشکسوتان و مردم و ...همه در پیست مشغول دویدن هستند و برای تمرین ما مشکلاتی را بوجود می آورند و تا می خواهیم تمرین و دویدن را شروع کنیم، حضور مراجعه کنندگان در خط تمرین ما مانع می شود.

ملی پوش دو و میدانی ایران اضافه کرد: زمانی که می خواهم تمرین کنم برای اینکه مراجعه کنندگان دیگر وارد خط تمرین ملی پوشان نشوند، باید مدام شاگردانم را در مسیر تمرین قرار دهم تا به مردم بگویند وارد خط تمرین ما  نشوند.

وی اعلام کرد: شرایط را بگونه ای برای تمرین کردن ما سخت کرده اند که ترجیح می دهیم دیگر داخل پیست نرویم و در پارک ها تمریناتمان را ادامه دهیم.

یارولی ادامه داد: امیر فرزام، احسان طهماسبی، محمد ماهیدشتی، مسعود باقری و ... دیگر ورزشکاران ملی پوش دو کرمانشاه هستند که آنها نیز با همین مشکلات درگیر شده اند.

وی عنوان کرد: در همه جای دنیا برای قهرمانان ملی پوش خود بهترین بستر را فراهم می کنند تا تمرین داشته باشند، اما در اینجا هیچ جایگاهی نداریم و حتی برای تمرین کردن ما هم مشکل ایجاد می کنند.

ملی پوش دو 800 متر اضافه کرد: چند شاگرد هم دارم که اکنون برای رقابت های قهرمانی کشور آماده می شوند، متاسفانه هیات حتی از این ورزشکاران آینده ساز هم به مانند سایر مردم پول می گیرد.

وی در پایان گفت: حدود یک سال تا مسابقات بازی های آسیایی 2022 هانگژو زمان داریم و با این دغدغه های فکری نمی توانم روی تمریناتم درست تمرکز کنم و خود را برای این مسابقات آماده کنم. 

به دونده‌های ملی پوش حق می‌دهم

عابدین مرادی رئیس هیات دوومیدانی شهرستان کرمانشاه که پیست مجموعه ورزشی آزادی در اجاره این هیات قرار دارد نیز در گفت و گو با ایسنا، در پاسخ به گلایه ملی پوشان دوومیدانی کرمانشاه گفت: به ملی پوشان حق می دهم، اما چاره ای هم نیست و نمی توانم جلوی مردم را بگیریم و بگوییم که حق ندارند به پیست بیایند.

وی ادامه داد: بهترین تایم برای تمرین دونده های حرفه ای از ساعت 6:30 تا 8:30 عصر است، اما متاسفانه این تایم یکی از شلوع ترین تایم های پیست آزادی محسوب می شود و مردم زیادی برای ورزش کردن و دویدن آنجا می آیند، چون این پیست یکی از در دسترس ترین پیست های شهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

رئیس هیات دوومیدانی شهرستان کرمانشاه افزود: علاوه بر معضل حضور ورزشکاران هیات های دیگر و ورزشکاران سالمند، معضل دیگری هم که در این پیست  داریم که مانع از تمرین این ورزشکاران می شود، حضور کودکانی است که به همراه بستگان خود به پیست می آیند و روی خط ویژه تمرین ملی پوشان می روند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا هیات برنامه ای برای کاهش شلوغی و ازدحام پیست در زمان تمرین ملی پوشان ندارد، گفت: هیات از محل این پیست درآمدزایی می کند و باید هزینه پرسنلی که در پیست و هیات کار می کنند و هزینه جاری هیات را از محل این پیست تامین کنیم، بنابراین مجبوریم که بخشی از این تایم را به ورزشکاران دیگر هیات ها هم اختصاص دهیم.

مرادی در پایان در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای حل مشکل ورزشکاران ملی پوش دارد، گفت: در مجموعه ورزشی 15 خرداد نیز یک پیست داریم که در طول روز چند تایم خالی دارد و ملی پوشان می توانند برای تمرین به آنجا بروند.

این سخنان رئیس هیات دوومیدانی شهرستان کرمانشاه درحالی است که مجموعه  ورزشی 15 خرداد نه امکانات مناسب و نه پیست استانداردی برای تمرین ملی پوشان دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار