مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از هدایت هیات‌های مذهبی به برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز خبر داد.
کد خبر: ۹۸۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲ 14 August 2021
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از هدایت هیات‌های مذهبی به برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز خبر داد.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از فارس حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری با اشاره به اینکه هنوز در خصوص عدم برگزاری مراسم مذهبی در مکان‌های مسقف ابلاغی صورت نگرفته است اظهار کرد: وزیر بهداشت به تاریخ ۱۳ مردادماه دستورالعملی را ابلاغ کرد که شامل عدم برگزاری مراسم مذهبی در مکان‌های مسقف نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در این دستورالعمل رسمی و قانونی از سوی ستاد ملی کرونا در مکان‌های مسقف با ارتفاع سقف بیش از ۶ متر و با یک چهارم ظرفیت اجازه برگزاری مراسم مذهبی داده شده است گفت: از مسوولان ستاد کردنای استان درخواست کردیم اگر ابلاغیه جدیدی ارسال شده، اعلام کنند تا ابلاغ قبلی نقض شود، زیرا تابع قانون هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه با وجود عدم ابلاغ دستورالعمل جدید به طور رسمی، تلاش می‌کنیم هیات‌ها را از مکان‌های مسقف بیرون آوردیم و سعی داریم این اتفاق رقم بخورد خاطرنشان کرد: البته امروز جلسه ستاد ملی برگزار شده و ممکن است در خصوص مصوبات ستاد ملی ابلاغیه‌ای صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه روزانه از ساعت ۱۸ بازدید‌هایی از هیات‌ها صورت می‌گیرد عنوان کرد: هر کدام از شهرستان‌ها دو تیم ارزیاب دارند که هم توسط نیرو‌های سازمان تبلیغات و هم شبکه‌های میانی شورای نظیر هیئات و کانون مداحان انجام می‌شود که البته برخی از شهرستان‌ها بیش از دو تیم دارند و کار ارزیابی را انجام می‌دهند.

 نظیری با بیان اینکه تیم‌های مشترک با شبکه بهداشت و درمان هم داریم و برخی تیم‌ها مشترک هستند گفت: در شهرستان همدان هر شب چهار تیم ارزیاب فعال هستند و دو تیم ارزیاب اداره کل نیز هستند که بنده و معاون فرهنگی هستیم و هر کدام از ما نیز یکی شهرستان‌ها را هر شب بازرسی می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار