معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: بیش از یک هزار و ۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این استان بستری هستند و هم اینک حتی یک تخت خالی برای پذیرش بیمار کرونایی جدید نداریم.
کد خبر: ۹۸۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹ 12 August 2021
 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: بیش از یک هزار و ۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این استان بستری هستند و هم اینک حتی یک تخت خالی برای پذیرش بیمار کرونایی جدید نداریم.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از ایرنا، ابراهیم جلیلی روز پنجشنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: بیش از نیمی از تخت‌های بیمارستانی این استان برای بیماران کرونایی اختصاص یافته است و از نیمه شب گذشته حتی یک تخت هم برای پذیرش بیمار جدید نداشتیم.

وی بیان کرد: هم اینک تنها در شهرستان همدان ۲۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی، ۱۵۰ بیمار در بیمارستان سینا بستری هستند و در صورت افزایش حتی ۲ بیمار به شمار بیماران بستری موجود شاهد افت فشار اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی خواهیم بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: از مسئولان بیمارستان قلب فرشچیان همدان اختصاص ۱۵ تخت به بیماران کرونایی درخواست شد، اما آن‌ها به علت در صف انتظار بودن ۱۸ بیمار آنژو نتوانستند این تعداد تخت در اختیار قرار دهند.

جلیلی ادامه داد: همچنین با توجه به افزایش بیماران ترافیکی، تصادفی و سکته‌های قلبی و مغزی نمی‌توان از تخت‌های بیمارستانی پیش بینی شده برای این قبیل بیماران برای بستری بیماران کرونایی استفاده کرد.

وی مهمترین راهکار برای کاهش ورودی بیمارستان‌ها را اجرای منطقی محدودیت‌های کرونایی به مدت ۲ هفته مستمر دانست و افزود: با توجه به بی تاثیر بودن اعمال برخی محدودیت در کنترل بیماری و افزایش بیماران بستری و مرگ و میر‌ها باید شیوه کار را تغییر داد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان نیز گفت: کشور و استان وارد بحران شده اند بنابراین شب گذشته جلسه اضطراری با حضور مسئولان ستاد استانی کرونا برگزار شد همچنین روز گذشته رهبری انقلاب با فرمایشات راهگشای خود در این باره توصیه‌هایی داشتند.

سردار مهدی فرجی اضافه کرد: در صورت پیش بینی تدابیری برای کاهش آمار ورودی بیمارستان ها، پزشکان و پرستاران می‌توانند با فراغ بال بیشتری نسبت به ارائه خدمت به بیماران اقدام کنند.

وی با بیان اینکه هم اینک در شرایط جنگی قرار داریم ادامه داد: رهبری فرزانه انقلاب از کرونا به عنوان ویروس خبیث یاد کردند بنابراین برای مهار این بیماری باید به صورت جدی و شبانه روزی کار کرد. 

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: با توجه به ابلاغ فرماندهی کل سپاه پاسداران، سپاه استان آمادگی همکاری در همه بخش‌ها بوده و نیرو مورد نیاز را در اختیار عوامل ناجا به منظور اعمال محدودیت‌های قرار می‌دهد.

سردار فرجی افزود: اجرای طرح شهید سلیمانی یکی از راهکار‌های مقابله با بیماری کووید ۱۹ است و هم اینک گروه‌های جهادی در قالب این طرح در شهرستان‌های ملایر و نهاوند حضور دارند.

وی اضافه کرد: شیوه نامه‌های پیش بینی شده برای مقابله با کرونا از استاندارد‌های لازم برخوردار هستند، اما به علت قرار گرفتن در شرایط بحرانی آرایش ما در برابر این ویروس تغییر کرده است.

سردار فرجی یادآوری کرد: همه ساله با نزدیک شدن به ماه محرم به ویژه روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی افرادی بومی ساکن در دیگر استان‌ها اقدام به حضور در همدان می‌کنند که این افراد می‌توانند ناقل بیماری و عامل تشدید گردش و انتقال ویروس باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار