معاون فرماندار چالوس از اختصاص 830‌ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در این شهرستان خبر داد و گفت: اشتغال‌زایی باید در اولویت نخست دستگاه‌های اداری و اجرایی قرار گیرد.
کد خبر: ۹۸۴۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱ 21 September 2015
به گزارش تابناک مازندران  از شهرستان چالوس، حمید محمدی‌فیروز در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان با تأکید بر موضوع اشتغال‌زایی، اظهار کرد: در حوزه کارگروه اشتغال باید تیمی تشکیل شود که شناسایی مشاغل بومی و منطقه‌ای را عهده‌دار شود.
وی با اشاره به تشکیل کمیته‌هایی در حوزه مهارت‌آموزی، کارآفرینی و رفع موانع تولید در کارگروه اشتغال مازندران، تأکید کرد: آسیب‌شناسی در حوزه اشتغال‌زایی امر مهمی است که با توجه به دغدغه و هدف دولت در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون فرماندار چالوس متذکر شد: هر یک از دستگاه‌های اداری و اجرایی می‌توانند در مورد مشاغل خانگی، مشاغل روستایی و اشتغال‌زایی جدید تسهیلاتی در اختیار افراد قرار دهند، می‌توانند در این جلسات مطرح کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.
این مسئول با بیان اینکه خلأ برگزاری همایش‌های مربوط به کارآفرینی در شهرستان چالوس احساس می‌شود، اضافه کرد: در این راستا باید افرادی‌ که توانستند با حداقل‌ها کارآفرینی ایجاد کنند، شناسایی شوند تا انگیزه‌ای برای کارآفرینی و افراد علاقه‌مند به این‌ کار شود.

* اختصاص 830‌ میلیون تومان در زمینه اقتصاد مقاومتی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج چالوس با تأکید بر اینکه در سال اقتصاد مقاومتی باید در این زمینه گام‌های مهمی برداشته شود، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد مردم‌بنیان است و اراده مردم، سرمایه مردم و حضور مردم را می‌طلبد.
علی رئیسی با اشاره به اینکه اشتغال‌زایی مختص شهرک‌های صنعتی نیست بلکه به همه مردم اختصاص دارد، افزود: با وجود ظرفیت‌های خوبی که در این منطقه وجود دارد، اما متأسفانه در زمینه صنعت توریسم کارهای خوبی صورت نگرفت.
وی تصریح کرد: تمام مردم باید کمک کنند تا موضوع اقتصاد مقاومتی تبدیل به یک گفتمان شود و در این زمینه نیازمند اراده عمومی است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج چالوس با اعلام اینکه در سال 94 مبلغ 830 میلیون تومان در زمینه اقتصاد مقاومتی پرداخت کردیم، گفت: با تخصیص این رقم در زمینه پرورش ماهی، دام‌های سبک و سنگین، زنبور عسل، مرغ محلی، ماکیان و صنایع‌دستی برای 60 نفر اشتغال‌زایی شد.
وی خاطر‌نشان کرد: در سال 93 نیز با اعتبار مبلغ یک‌میلیارد و 490 میلیون تومان 128 نفر به بانک‌های عامل معرفی شدند.   
رئیسی در پایان از اعطای 198‌ میلیون تومان به 19 نفر در قالب وام‌های قرض‌الحسنه و عقود اسلامی در سال 93 در شهرستان چالوس خبر داد و گفت: برپایی کارگاه‌های آموزشی، همایش‌ها و نمایشگاه‌هایی در زمینه اقتصاد مقاومتی از سوی ناحیه مقاومت بسیج چالوس صورت گرفت.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار