جمعی از خبرنگاران بوشهری مسئولان پاسخگو را برگزیدند
مصطفی سالاری استاندار بوشهر ، سردار فتح الله جمهیری فرمانده سپاه امام صادق(ع) ، فتح الله حقیقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و سردار حیدر عباس زاده فرمانده انتظامی این استان از سوی خبرنگاران به عنوان مدیران پاسخگوی استان بوشهر انتخاب شدند.
کد خبر: ۹۸۱۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶ 21 September 2015
 تابناک بوشهر: در آیینی با حضور اصحاب رسانه استان بوشهر در نخستین جشنواره خبرگزاری مهر چهار نفر از مسئولان این استان براساس نظر سنجی خبرنگاران بعنوان مسئولان پاسخگو معرفی و تجلیل شدند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر بعنوان یکی از مسئولان پاسخگو منتخب خبرنگاران یکشنبه شب در این آیین گفت: هر چهار مسئولی که توسط فعالان رسانه ای استان بوشهر با عنوان پاسخگو انتخاب شده اند اعضای شورای تامین این استان هستند که پیام مشخصی در کسب شاخص های امنیتی نیز داشته است.

فتح الله حقیقی افزود: بوشهر بعنوان چهار استان امن کشور و جزو پنج استان برتر کنترل کننده آسیب های اجتماعی است.

وی یادآورشد: اینکه چرا مدیرانی که کارکرد دستگاهشان خدماتی است و هیچ دلیلی برای عدم پاسخگویی آنها وجود ندارد نتوانسته اند جزو گزینه های انتخابی رسانه ها باشد نگران کننده است.
معاون سیاسی استانداری بوشهر با اشاره به اینکه حکومت بر قلبها سنت الهی است اظهارداشت: وقتی مدیری با صمیم قلب برای مردم خدمت کند بدون شک در قلب مردم نیز جای می گیرد.

وی گفت: از شاخص های مدیرپاسخگو، داشتن همت بلند، آرام و مصمم بودن ، صعه صدر داشتن و انتقاد پذیری است.

حقیقی افزود: مدیری که از پاسخگویی در برابر رسانه ها فرار می کند باید در عملکرد خود تجدید نظر کند تا شایسته ادامه خدمت باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر یادآورشد: در راستای ارتقای رضایت مندی عمومی و همسو کردن برنامه های مدیران با مطالبات مردمی در قالب طرحی با عنوان سنجش سرمایه اجتماعی نظر مردم نسبت به عملکرد مدیران در این استان در حال اجراست.

وی گفت: یکی از ملاک های انتخاب و ارزش یابی عملکرد مدیران دستگاههای اجرایی استان بوشهر نتایج نظر سنجی یادشده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر نیز بعنوان دیگر مسئول پاسخگوی منتحب خبرنگاران بوشهری گفت: در مدت سه سال اخیر 83 نشست مطبوعاتی توسط فرماندهی انتظامی و پلیس های تخصصی در این استان برگزار شده است.

سردار حیدر عباس زاده افزود: باتوجه به موفقیت پلیس استان بوشهر در ایجاد امنیت و احساس امنیت در جامعه بدون شک نقش رسانه ها و دیگر مجموعه ها در تحقق این مهم موثر بوده است.

وی یادآورشد: همه قتل های سه سال اخیر در استان بوشهر بجز یک قتل در شهرستان گناوه کشف شده است که خروجی آن ارتقای احساس امنیت بین مردم است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر نیز بعنوان دیگر مسئول پاسخگوی منتخب نظر سنجی خبرگزاری مهر گفت: همانطور که انجام رسالت همه قشرها درجبهه سخت و دفاع از کیان نظام اسلامی باعث رقم خوردن دفاع مقدس شد در شرایط کنونی نیز این رسالت در مشارکت برای سازندگی و رفع محرومیت تحقق پیدا می کند.

سردار فتح الله جمهیری افزود: امروز نباید مسوولی در نظام اسلامی وجود داشته باشد که خود را در مقابل مردم پاسخگو نداند چرا که اگر در این دنیا به این مهم بی توجه باشیم نیز در آخرت باید مقابل خون شهدا پاسخگو باشیم.

وی یادآورشد: رسانه ها افزون بر نهادینه کردن فرهنگ مطالبه گری بین مردم زمینه پاسخگویی مدیران را نیز فراهم کنند.

رئیس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر نیز به نمایندگی از اصجاب رسانه این استان گفت: خویشتن داری مسوولان در برابر نقد عملکردها و اخلاق مداری رسانه ها باعث ترویج فرهنگ پاسخگویی در جامعه خواهد شد.

اکبر اقبال مجرد با اشاره به اینکه رسانه گریزی مسئولان در قضاوت افکار عمومی مطلوب نیست افزود: مدیران دستگاههای اجرایی رسانه را یک ظرفیت و فرصت برای انعکاس عملکرد خود تلقی کنند .

وی یادآورشد: سازمانی پویا ، بالنده و موفق است که خود را از نقد و پاسخگویی مبرا نداند بلکه از همه ابزارها و مکانیزم های ارتباطی برای بازخورد عملکرد خود استفاده کند تا با تقویت نقاط قوت و رفع مشکلات در مسیر تکاملی گام بردارد .

رئیس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: رابطه دو سویه بین رسانه و مدیران در گرو اعتماد سازی است که رسانه نیز باید با درک حساسیت های مترتب بر چالش های مدیریتی به این مهم در انعکاس مطالب توجه کند.

اقبال مجرد پرهیز از افراط و تفریط توسط اصحاب رسانه و انتخاب رویکرد اعتدالی را بستر ساز دوام و بقای رسانه دانست و گفت: جلوگیری از تشدد و پراکندگی اطلاع رسانی در گرو پاسخگویی مسئولانه مدیران است که منجر به افزایش کارامدی دستگاهها و رضایت مندی مردم خواهد شد.

در نظرسنجی که خبرگزاری مهر استان بوشهر با همکاری خبرنگاران این استان برای انتخاب مدیران پاسخگو انجام داد، فاکتورهای مختلفی از جمله برگزاری نشست های خبری مکرر در طول ماه یا فصل، در دسترس بودن مدیر یا مسئول برای پاسخگویی به سئوالات، ارتباط تعاملی با رسانه، پاسخگویی به انتقادات و نقدهای مطرح شده، عدم پیگیری قضایی یا حقوقی سازمان متبوع در واکنش به مطالب منتشر شده پیرامون آن سازمان و برخورداری از سواد رسانه ای بوده است.

برهمین اساس مصطفی سالاری استاندار بوشهر ، سردار فتح الله جمهیری فرمانده سپاه امام صادق(ع) ، فتح الله حقیقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و سردار حیدر عباس زاده فرمانده انتظامی این استان از سوی خبرنگاران به عنوان مدیران پاسخگوی استان بوشهر انتخاب شدند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار