استاندار قم با اشاره به‌اهمیت پیشتازی قم در موضوع واکسیناسیون کرونا گفت: این امر را باید در عمل ببینیم و آیده‌آل و مطلوب ما نیز همین است، تکلیفی را برای دستگاه‌ها مشخص و ابلاغ می‌کنیم، تا این استان در بحث واکسیناسیون هم مانند سایر مباحث دیگر سرآمد و الگو باشد.
کد خبر: ۹۸۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱ 28 July 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست روز چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی، پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به‌بحران قم در تالار کرامت استانداری اظهار داشت: با توجه به‌افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونایی در استان، نظارت‌های بهداشتی بیشتر شود تا رعایت پروتکل‌ها از سوی شهروندان بیش از قبل مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان توسعه مراکز تجمعی واکسیناسیون را به‌سرعت در دستور کار قرار بدهد گفت: سه مرکز تجمعی را در شهرک پردیسان، نیروگاه و همچنین برای فرهنگیان و استادان حوزه ایجاد کند.

وی با اشاره به‌آغاز واکسیناسیون رانندگان تاکسی و اتوبوس در قم خاطرنشان کرد: واکسیناسیون افراد پرخطر و دارای بیماری‌های زمینه‌ای نیز گسترش یابد.

سرمست واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال را نیز ضروری خواند و با اشاره به‌اعلام آمادگی ۲۰ دستگاه مختلف اجرایی، خدمات رسانی و تشکیلات قضایی برای مشارکت در طرح واکسیناسیون تصریح کرد: برای ترغیب مردم به‌تزریق واکسن باید یک فضای همکاری، هماهنگی و همدلی را بین دستگاه‌های اجرایی ایجاد کنیم و از نفوذ کلام بزرگان و هدایت‌ها و حمایت‌های مراجع، روحانیت، خیران و نیک‌اندیشان جامعه بهره بگیریم تا یک مبارزه همه جانبه را با این بیماری داشته باشیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه این فضا در استان وجود دارد و کافی است که دانشگاه علوم پزشکی نیازمندی‌های خود را اعلام کند، همه دستگاه‌ها حمایت می‌کنند، این ماموریت که در این مرحله برای دانشگاه تعریف شده با اولویت سراغ واکسیناسیون برود.

سرمست همچنین با اشاره به‌اینکه در خصوص کسب سهمیه واکسن استان پیگیری‌های بییشتری داشته باشیم گفت: در جامعه مذهبی قم تقاضا برای واکسن کووبرکت بیشتر است، خودمان نیز پیگیری کردیم که بیشترین سهم را در بین استان ها کسبه کنیم که پاسخگوی تقاضاهای شهروندان باشیم.

استاندار قم بیان کرد: پیشتازی قم در زمینه واکسیناسیون کرونا را باید در عمل ببینیم، ایده‌آل و مطلوب ما نیز همین است، تکلیفی را برای دستگاه‌ها مشخص و ابلاغ می‌کنیم تا این استان در واکسیناسیون نیز مانند مسائل دیگر سرآمد همه استان‌ها باشد.

از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در قم حدود ۱۱۱ هزار دُز واکسن تزریق شده‌است.

قم از ۲۳ تیرماه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار