فرماندار همدان گفت: سابقه و مستندات در دو سال گذشته نشان داده که مسئولیت پذیری و مدیریت پروتکل‌های بهداشتی از سوی هیات‌های مذهبی به نحو احسن اجرا شده است.
کد خبر: ۹۸۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸ 26 July 2021
فرماندار همدان در نشست هم اندیشی شورای هیات‌های حسینی و بسیج مداحان ضمن تبریک میلاد حضرت امام هادی و دهه امامت و ولایت گفت: سابقه و مستندات در دو سال گذشته نشان داده که مسئولیت پذیری و مدیریت پروتکل‌های بهداشتی از سوی هیات‌های مذهبی به نحو احسن اجرا شده است.

به گزارش تابناک همدان، محمد علی محمدی افزود: دستگاه انسان ساز حضرت اباعبدالله و عزداری‌ها در ایام محرم و صفر سد مستحکمی در برابر حجمه‌های بی امان متوجه جوانان ما در فضای مجازی است.

وی اضافه کرد: برگزاری مراسم عید سعید غدیر نیز با توجه به شرایط و پروتکل‌های بهداشتی در فضا‌های غیر مسقف مقدمه برپایی تکیه و عزاداری‌های سلامت محور در ایام محرم و صفر است.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه نباید مراسم عزاداری محرم و صفر دولتی شود تصریح کرد: آیین‌های دینی و مذهبی باید رنگ و بوی مردمی خود را داشته باشد.

وی ادامه داد: دستور العمل‌های ستاد مرکزی کرونای کشور در خصوص مراسم‌های مذهبی ابلاغ شده است که لازم است با توجه به شرایط شهرستان بومی سازی و به دقت اجرایی شود.

فرماندار همدان اظهار کرد: هیات‌های مذهبی منشوری را در خصوص شیوه نامه‌های اجرایی مراسم در ایام محرم و صفر تدوین و همه اعضا مقید به آن باشند.

وی خواستار پیش بینی و برگزای برنامه شیرخوارگان شهرستان همدان در چندین منطقه شد و تاکید کرد: صرفه جویی در مصرف منابع انرژی نیز به تکایا اعلام شود.

محمدی در پایان با اشاره به فرهنگ کهن و اصیل تعزیه خوانی همدان عنوان کرد: در محرم و صفر امسال به آیین تعزیه خوانی همدان باید بیشتر پرداخته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار