امام جمعه اردبیل گفت:‌ فرهنگسازی در زمینه اطاعت از قانون و گسترش قانون‌مداری و تربیت دینی یکی از عوامل مهم در کاهش جرایم بوده که انتظار می‌رود مسئولان مربوطه در این حوزه پیشگام بوده و اقدامات اساسی را انجام دهند.
کد خبر: ۹۸۱۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲ 21 September 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل ستاد دیه کشور در اردبیل با قدردانی از خدمات ستاد دیه اظهار داشت: اقدامات و فعالیت ستاد دیه از برکات نظام اسلامی بوده که در راستای آزادسازی متهمان جرائم غیرعمد کارهای شایسته‌ای را انجام می‌دهند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: داشتن این تعداد زندانی جرایم مالی و تصادفات ما را بر آن می‌دارد تا برای حل این معضل به جد در زمینه فرهنگسازی و تقنین قوانین بازدارنده اقدام کنیم که باید در این راستا اقدامات و پیگیری‌های لازم انجام شده و بتوانیم به اهداف مورد نظر در این حوزه دست یابیم.

وی با اشاره به اقدمات ستاد دیه برای کاهش جرائم در جامعه و آمار زندانیان افزود: این حرکت و تلاش برای فرهنگسازی برای پیشگیری از جرائم در کشور به خوبی از ستاد دیه کشور آغاز شده و زمینه‌ساز اقداماتی موثر و مناسب در این حوزه بوده که نتایج و ثمرات خوب و قابل توجهی را به همراه داشته است.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر لزوم کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها بیان کرد: فرهنگسازی در زمینه اطاعت از قانون و گسترش قانون‌مداری و تربیت دینی یکی از عوامل مهم در کاهش جرایم بوده که انتظار می‌رود مسئولان مربوطه در این حوزه پیشگام بوده و اقدامات اساسی را انجام دهند.

آیت‌الله عاملی: تصریح کرد: البته در کنار اقدامات فرهنگی و آموزش‌های عمومی در این حوزه نباید از ساماندهی وضعیت اقتصادی و رسیدگی دولت به معیشت مردم نیز غافل شویم چرا که این امر تاثیر بسزایی در کاهش میزان جرائم در جامعه داشته و می‌تواند عاملی بازدارنده در این حوزه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به نقش اشتغال در کاهش جرائم در جامعه بیان کرد: هر چه اشتغال در جامعه افزایش یابد به همان میزان جرایم نیز کاهش می‌یابد چرا که داشتن شغل و به تبع آن معیشت مناسب از گرایش افراد به انواع جرائم جلوگیری کرده و زمینه ایجاد جامعه‌ای سالم را فراهم می‌آورد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار