رئیس شبکه بهداشت و درمان پاکدشت گفت: واکسیناسیون علیه بیماری کرونا به‌صورت مستمر، بدون وقفه و حتی در روزهای تعطیل در شهرستان پاکدشت انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۸۰۴۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲ 22 July 2021

به گزارش «تابناک تهران»، رجب زینی وند در این باره اظهار داشت: از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون کرونا در شهرستان پاکدشت تاکنون بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر علیه کویید۱۹ واکسینه شدند که از این تعداد، ۵ هزار و ۵۰۰ نفر دُز دوم را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به این‌که روزانه به طور متوسط هزار نفر واکسن کرونا را دریافت می‌کنند، اظهار داشت: تزریق واکسن کرونا در سطح شهرستان در پنج پایگاه فرون‌آباد، شریف‌آباد، کریم آباد، ابراهیم آباد و پایگاه تجمیعی علی ابن‌ابیطالب(ع) در حال انجام است.

زینی وند افزود: پایگاه تجمیعی علی ابن ابیطالب در روزهای تعطیل از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴ برای تزریق واکسن فعال است.

وی با اشاره به این‌ که هیچ نیازی به مراجعه حضوری برای ثبت نام واکسن وجود ندارد، گفت:‌ به منظور جلوگیری از شلوغی و ازدحام جمعیت اطلاع رسانی به گروه‌های هدف از طریق پیامک، تارنمای شبکه، مراکز بهداشتی درمانی، نصب بنر در سطح شهر و روستاها و شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.

رئیس شبکه بهداشت پاکدشت با بیان این‌که در حال حاضر گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال می‌توانند برای واکسیناسیون مراجعه کنند، اضافه کرد: تاکنون ۱۳ هزار نفر دز اول و ۵ هزار و ۵۰۰ نفر دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند که در مجموع ۱۸ هزار و ۵۰۰ دز واکسن کرونا در شهرستان تزریق شده است.

وی با اشاره به این‌که ۹۰ درصد سالمندان بالای ۷۰ سال واکسینه شدند، اضافه کرد: از مجموع واکسن‌های تزریق شده هزار و ۸۰۰ نفر کارکنان بهداشت و درمان، ۸۴۴ نفر بیماران خاص، ۹۴۶ نفر مشاغل حساس و پرخطر و بیش از ۱۴ هزار ۹۰۰ نفر سایر افراد و گروه‌های هدف را شامل می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پاکدشت گفت: در هفته اخیر، روند افزایش مبتلایان به کرونا در حال افزایش است و هم اکنون، ۱۲۷ نفر در بیمارستان زعیم و شهدای پاکدشت به علت کرونا بستری هستند که ۳۰ نفر از آنها به‌دلیل وخامت اوضاع جسمانی، در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی افزود: در پیک پنجم و ویروس دلتای کرونا، قدرت سرایت و انتشار بیماری به مراتب بیشتر از قبل است و علائم بیماری کاملا شبیه به سرماخوردگی است با این تفاوت که حس چشایی و بویایی کمتر تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

زینی وند با تأکید بر این که واکسیناسیون به معنای پایان کرونا نیست، خاطرنشان کرد: حتی پس از تزریق واکسن نیز رعایت تمامی نکات و پروتکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک به منظور حفظ سلامتی الزامی است.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار