احمد ظهرابی، عکاس قمی برنده نشان عکس سال مطبوعاتی ایران در بخش محیط زیست شد.
کد خبر: ۹۷۹۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱ 20 July 2021

به گزارش jتابناک قم،  احمد ظهرابی ،عکاس برگزیده قمی در گفت و گویی عنوان کرد: پنجمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران در پنج محور محیط زیست، ورزشی، پرتره، مسائل معاصر و مالتی مدیا برگزار شد.


او ادامه داد: این مراسم سال گذشته به دلیل شیوع کرونا مجازی برگزار شد، اما امسال سعی بر این بود که به صورت نیمه مجازی باشد و تنها  نامزدهای  هر بخش و پیشگامان عرصه عکاسی برای تجلیل و خبرنگاران و عکاسان در این مراسم حضور داشتند.


عکاس برگزیده بخش محیط زیست افزود:  این برنامه به صورت مجازی و زنده از شبکه‌های مجازی پخش شد تا علاقه‌مندان آن را دنبال کنند.


ظهرابی گفت: من در بخش محیط زیست اثر خود را ارائه کردم که در بخش تک عکس در بین عکس‌های دیگری که نامزد شده بودند این اثر برگزیده شد.


عکاس برگزیده  درخصوص موضوع اثر خود عنوان کرد: سوژه عکسم جغدی بود که تیر  شکارچی به چشم جغد اصابت کرده بود  و بعد از این که به دامپزشک تحویل داده شد، تنها راه نجات جغد از مرگ این بود که چشم او تخلیه شود.در عکس  این  جغد با یک چشم نگاه می‌کند و درحال حاضر تحت مراقبت اکبر بزرگ زاده، فعال محیط زیست است.


او ادامه داد:زمانی که به محل نگهداری حیوانات آقای اکبرزاده  فعال محیط زیست برای تهیه گزارش رفتم ، در آنجا نظرم به محیط نگهداری پرندگان آسیب دیده جلب شد و یک جغد سوژه  عکاسی ام شد.


ظهرابی اظهار کرد: در پنجمین دوره عکس نشان سال، عکس‌های بسیاری ارسال شده بود و رقابت در بخش محیط زیست از سایر بخش‌ها قوی‌تر بود که من توانستم برای اولین بار این نشان را از آن خود کنم.


او افزود: این موضوع در جامعه عکاسی بسیار حائز اهمیت است و در جشنواره عکس ایران، تمامی عکاسان ایرانی سعی می‌کنند در آن شرکت کنند و برگزیده این نشان بشوند، زیرا جدای از بحث مالی و جوایز، اعتبار جشنواره مورد توجه است.


ظهرابی با بیان این که  حدود ۱۶ سال است که  به عنوان عکاس خبری در  قم فعالیت می‌کنم،ادامه داد: در یک سال اخیر برنده جوایز دیگری هم در زمینه موضوعات مختلف شده ام و حدود شش سالی است که در خبرگزاری ایسنا در قم مشغول به فعالیت هستم.


او در پایان گفت :از  فوت همکاران خبرنگار در خبرگزاری ایرنا و ایسنا که برای تهیه گزارش از وضعیت دریاچه ارومیه در سانحه رانندگی جان باختند بسیار متاثر شدم و در جشنواره بعد از گرفتن جوایز به خانواده بزرگ ایرنا و ایسنا تسلیت و تاسف خود را اعلام کردم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار