مدیر بهزیستی شهرستان ری گفت: طرح غربالگری معتادان متجاهر شهرستان ری با مشارکت کارشناسان بهداشتی و ارگان‌های مربوطه و با هدف پایش سلامت معتادان انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۷۷۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱ 11 July 2021

به گزارش «تابناک تهران»، شهرستان ری دارای 36 کمپ فعال است که به یک هزار و 440 نفر از معتادان متجاهر خدمات‌رسانی می‌کند و ازآنجاکه در شرایط فعلی به‌واسطه شیوع بیماری منحوس کرونا نیاز به معاینات در این افراد تحت درمان افزایش‌یافته است، اداره بهزیستی شهرستان ری نیز همزمان با سراسر کشور طرح غربالگری این افراد را آغاز کرده است.

محمد رضایی اصل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در ری، با اشاره به آغاز پیک پنجم کرونا و لزوم توجه بیشتر به مراکز نگهداری معتادان اظهار داشت: برنامه غربالگری معتادان سطح شهرستان ری هر 15 روز یک‌بار با میانگین غربالگری 300 تا 600 نفر از معتادان با هماهنگی اداره بهزیستی، اداره بهداشت، نیروی انتظامی و قوه قضاییه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 36 کمپ ترک اعتیاد فعال با ظرفیت یک هزار و 440 نفر در حال خدمات‌رسانی به معتادان متجاهر هستند افزود: نیمی از این کمپ‌ها به معتادان ماده 15 و تبصره 2 ماده 16 خدمات ارائه می‌کنند که این خدمات در زمینه نظافت معتادان، مشاوره به معتادان، پیشگیری از کرونا است.

مدیر بهزیستی شهرستان ری در ادامه گفت: 2 مرکز مدیریت پیگیری وضعیت معتادان در شهرستان ری 200 معتاد تبصره 2 ماده 16 را تحت پوشش و اقدام حمایتی قرار می‌دهند و معتادانی که در این مرکز پاک شده و دارای مدرک فنی و پیش‌دانشگاهی هستند می‌توانند از تسهیلات خوداشتغالی بهره‌مند شوند و همچنین درمان معتادان و بازگشت آنان به جامعه در کاهش آسیب‌ها نقش بسزایی دارد.

رضایی یادآور شد: معتادین متجاهر سطح شهر همزمان با درمان اعتیاد تحت مداخلات روانشناسی و مددکاری نیز قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه در مراکز اقامتی ماده 16، معتادان متجاهر پذیرش و درمان می‌شوند تصریح کرد: معتادان جمع‌آوری شده به مراکز اقامتی ترک اعتیاد سپرده می‌شوند تا پس از بهبودی کامل به آغوش جامعه و خانواده بازگردند.

مدیر بهزیستی شهرستان ری در پایان با اشاره به اهمیت آموزش در حوزه اعتیاد خاطرنشان کرد: باید جوانان و نوجوانان در جامعه با مضرات مواد مخدر آشنا شده تا از گرایش به این بلای خانمان‌سوز دور و از عواقب مصرف آن آگاه شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار