اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در هشتم تیر توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضورتان تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۷۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰ 29 June 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 8/4/1400  به این شرح است .

توسعه ورزش های همگانی از راهبردهای کلان نیروهای مسلح
جانشین معاون هماهنگ کننده و رئیس هیئت های ورزشی ناجا، گفت: توسعه ورزش های همگانی و ورزش های قهرمانی از راهبردهای کلان در نیروهای مسلح است.
سردار "محمد شرفی" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: یکی از سیاست ها و راهبردهای کلان نیروهای مسلح توسعه ورزش های همگانی و ورزش قهرمانی است.
وی با بیان این که سلامت جسم و روح در نیروهای مسلح به عنوان نیروهای ارزشمند مدافع هرکشور بسیار حائز اهمیت است، افزود: پرداختن به ورزش عمومی و همگانی و بالا بردن توان جسمی و روحی کارکنان باعث افزایش قدرت و توان عملیاتی سازمان برای انجام ماموریت های محوله خواهد شد.
رئیس هیئت های ورزشی ناجا، تصریح کرد: سیاست گذاری های نیروهای مسلح بر این است تا تمام رشته های ورزشی در نیروهای مسلح گنجانده شود، بنابراین همه رده های ناجا مکلفند تا نسبت به تربیت جوانانی هم از نظر آمادگی جسمانی و هم از نظر قهرمانی در نیرو اهتمام ورزند.
سردار شرفی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی کشتی ارتش های جهان که از 28 آبان ماه امسال در کشور عزیزمان برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در این دوره از مسابقات که به مدت یک هفته و در دو رشته آزاد و فرنگی برگزار خواهد شد، تیم ها و نفرات برتر جهان در این دوره مشخص خواهند شد.
این مقام انتظامی یکی از اهداف سفر خود به این استان را نظارت بر روند آمادگی تیم های انتخابی شرکت کننده در مسابقات قهرمانی سیزم که در این استان در حال برگزاری است، برشمرد و گفت: در این مسابقات انتخابی تمامی نیروهای مسلح اعم از سپاه پاسداران، ارتش، نیروی انتظامی و وزارت دفاع مشارکت دارند.
وی با ابراز امیدواری از روند آماده سازی تیم های شرکت کننده در این اردو از مدیریت بسیار خوب فرمانده انتظامی استان و سایر دست اندرکاران برگزاری آن قدردانی کرد.
سردار شرفی با اشاره به اینکه استان مازندران سهم بسزایی در ورزش های قهرمانی خصوصا کشتی دارد، خاطرنشان کرد: مدیریت قوی، انسجام، برخورداری از زیرساخت های مناسب و حمایت های مردمی از مهمترین نکات بارز انتخاب استان مازندران برای برگزاری این مسابقات بوده است.
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در خاتمه با قدردانی از تلاش ها و اهتمام ویژه فرماندهی و کارکنان انتظامی استان به ورزش های همگانی بر حفظ و بالابردن سلامت جسمی و روحی فردی در کارکنان تاکید کرد و گفت: برخورداری از منابع انسانی با نشاط، سالم و پای کار پویایی سازمان را در پی خواهد داشت.#

-----------------------------------------------------------

قاچاق 1000تن نهاده دامي و اخلال در نظام اقتصادي
فرمانده انتظامی استان مازندران قاچاق 1000 تن نهاده دامی و اخلال در نظام اقتصادی به ارزش 140 میلیارد ریال در قالب یک شرکت خدماتی و بازرگانی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در راستاي ایجاد نوسانات و اخلالگري حوزه فرآورده هاي دامي و پروتئيني در سطح کشور و استان مازندران به عنوان قطب فعال در توليد اين چرخه حياتي و موضوع نوسانات بازار مرغ و گوشت استان در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت اعضای یک باند قاچاق و توزیع خارج از شبکه نهاده های دامی، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.
سردار"مرتضی میرزایی" با اعلام این خبر، بیان داشت: كارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادي پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی با اشراف اطلاعاتی و اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی سرشاخه ها و عناصر اصلی یک باند قاچاق نهاده های دامی در استان شدند.
وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی مشخص شد، اعضای این باند در قالب شرکت خدماتی و بازرگانی با اقدامات متقلبانه و شیوه و شگردهای خاص در حوزه بازاریابی به خرید نهاده های دامی با ارز دولتی اقدام و در ادامه بدون دپو نهاده ها که اغلب ذرت، سویا و دیگر نهاده ها بوده را پس از خروج از استان به صورت آزاد به فروش می رساندند.
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به شناسایی و دستگیری 3 عضو اصلی این باند، افزود: متهمان اصلی این پرونده که مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره این شرکت بازرگانی و خدماتی بودند در تحقیقات پلیس به فروش بیش از 1000 تن انواع نهاده های دامی به ارزش 140 ميليارد ريال به صورت خارج از شبکه و قاچاق اقرار کردند.
سردار میرزایی از شناسایی 4 متهم دیگر از اعضای این باندو معرفی آنان به مرجع قضائی خبر داد و افزود: تلاش برای دستگیری دیگر متهمان این پرونده همچنان ادامه دارد.#

-----------------------------------------------------------

راه اندازی شعبه دوم صدور دفترچه پلیس راه در غرب استان
برای رفاه حال رانندگان ناوگان عمومی و مسافربرها شعبه دوم صدور دفترچه پلیس راه در غرب استان مازندران راه اندازی شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، برابر دستورات صاده از سوی جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا و فرمانده انتظامی استان شعبه دوم صدور دفترچه پلیس راه در قرارگاه پلیس راه چالوس تنکابن راه اندازی شد.
این امکان از 25 خردادماه و برای رفاه حال رانندگان ناوگان عمومی و خودروهای مسافربر عمومی و همچنین کاهش تردد این عزیزان به مرکز استان ایجاد شده است.
این گزارش حاکی است، از این تاریخ رانندگان عزیز می توانند برای در خواست تمدید، تعویض و یا صدور دفترچه ثبت ساعت روز سه شنبه هر هفته به پلیس راه چالوس تنکابن مراجعه کنند.

-----------------------------------------------------------

دستگیری سارق منازل و اماکن عمومی در بابل
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق منازل و اماکن عمومی با 10 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس" سرهنگ "محمد زمان شالیکار" در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد از منازل و اماکن عمومی، موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه انتظامی گتاب قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد : با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه سارق را شناسایی کردند.
سرهنگ شالیکار، خاطرنشان کرد : پس از هماهنگی های قضائی با دادستان شهرستان در عملیاتی ضربتی متهم دستگیر و تاکنون به 10 فقره سرقت از منازل و اماکن عمومی اعتراف کرد .
وی در خاتمه با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را سريعا از طریق سامانه110 به مركز فوريت هاي پليسي اطلاع دهند .

-----------------------------------------------------------

کشف4 کیلوگرم موادمخدر در بابلسر
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از دستگیری قاچاقچی مواد مخدر و کشف 4کیلوگرم تریاک در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "حسین زارع" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشريح جزئيات اين خبر، گفت: در پي کسب خبری مبني بر توزیع مواد مخدر توسط فردی در شهرستان بابلسر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر قرار گرفت.
وی، افزود: مأموران پس از انجام تحقيقات پلیسی و بررسي های ميداني، متهم را شناسايي کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر تصريح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران در عملیاتی ضربتی متهم را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.
سرهنگ زارع، افزود: در بازرسی به عمل آمده از خودروی متهم 4 کیلوگرم تریاک، یکدستگاه کارت خوان و 2 دستگاه تلفن همراه کشف شد.
زارع با بيان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، مواد مخدر را عامل اصلی بسياري از معضلات و آسيب هاي اجتماعي برشمرد و گفت: لازم است خانواده ها در اين زمينه كنترل بيشتري بر فرزندان خود داشته باشند .
فرمانده انتظامی بابلسر در خاتمه از شهروندان خواست: برای مقابله با عاملان افیونی و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند .

-----------------------------------------------------------

کشف تجهیزات تولید ارز دیجیتال در نکا
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از کشف 14 دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش 4 میلیارد ریال خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی" درباره جزئیات این خبر، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر تولید ارز دیجیتال توسط فردی در این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود : ماموران ضمن هماهنگی های قضائی، در بازرسی از منزل مسکونی متهم 14 دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف کردند.
سرهنگ "عزیزی" ارزش کالای قاچاق کشف شده را برابر نظر کارشناسان 4میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: متهم دستگیر و با تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا در پایان از شهروندان خواست: به منظور كمك روز افزون به اقتصاد جامعه و پیشگیری از فعالیت های غیر قانونی افراد، موضوع را از طريق شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

-----------------------------------------------------------

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در بهشهر
فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 34 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" در تشریح این خبربیان داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و دستگیری سارقان سابقه دار، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت .
وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی در اجرای این طرح، 25 سارق سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهراز کشف 34 فقره سرقت در بازجویی از متهمان دستگیر شده خبر داد و تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ عنایتی همچنین اظهار داشت: در ادامه اجرای این عملیات، 26موتور سیکلت و35 خودرو به دلیل عدم رعایت قانون و مقررات رانندگی، نداشتن مدارک شناسایی، تخلفات حادثه ساز و مزاحمت برای مردم متوقف شدند .
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت خوب مردم با پليس از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، موضوع را در اسرع وقت به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اعلام کنند.

-----------------------------------------------------------

پلمپ 11 واحد صنفی متخلف در شهرستان محمودآباد
فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد از پلمپ 11 واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمودحسین زاده" در تشریح این خبر، اظهار داشت: در اجراي مصوبات ستاد ملی مقابله باکرونا طرح بازدید از واحدهای صنفی سلامت محور در این شهرستان به اجرا در آمد.
وي افزود: در اجرای این طرح مأموران نظارت بر اماکن عمومی پليس امنیت عمومی با همکاری نمایندگان شبکه بهداشت و اداره صمت شهرستان از 47 واحد صنفی این شهرستان بازدیدکردند.
سرهنگ حسین زاده از پلمب 11 واحد صنفی در این ماموریت خبر داد و تصریح کرد: همچنین به 15 واحد صنفی اخطار پلمب و به 21 واحد صنفی نیز تذکر داده شد.
فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد درخاتمه ضمن تاکید بر تداوم تعطیلی واحدهای صنفی و مشاغل پرخطر تا پایان اعمال محدودیت های کرونایی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، تصریح کرد: با تهدیدکنندگان سلامت و ناقضان محدودیت های کرونایی برابر با قانون برخورد خواهد شد.

-----------------------------------------------------------

کشف 10 تن چوب آلات جنگلی قاچاق در ساری
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف 10 تن چوب آلات جنگلی قاچاق به ارزش 500 میلیون ریال در شهرستان "ساری" خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد محمدپور" با اعلام این خبر، بیان داشت : در راستای مقابله قاطعانه با معضل شوم قاچاق و در اجراي طرح تشديد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر قاچاق چوب در سطح شهرستان ساری، موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس امنيت اقتصادي استان قرار گرفت .
وی تصریح کرد: با انجام تحقیقات پلیسی و اقدامات اطلاعاتی ، ماموران دریافتند، متهم به قاچاق ، چوب آلات جنگلي را از قاچاقچيانی که اقدام به قطع در ختان در جنگل مي کنند، خريداري و در یک محل دپو و در فرصت هاي مختلف آنها را بارگيري و به فروش مي رساند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان، اظهار کرد: به همين منظور ماموران با اشراف اطلاعاتي محل نگهداري چوب آلات را شناسايي و با هماهنگی قضائی و همکاري عوامل اداره منابع طبيعي به محل مورد نظر اعزام و این محل را مورد بازرسی قرار دادند.
سرهنگ محمد پور از کشف 10 تن انواع چوب آلات جنگلي به ارزش 500 میلیون ريال خبر داد و افزود: کليه اين اموال به منابع طبيعي تحويل و پرونده در اين خصوص تشکيل در حال رسيدگي است.

-----------------------------------------------------------

توقیف خودروي سرقتي در شهرستان "نور"
فرمانده انتظامی شهرستان نور از کشف خودرو سرقتی سواری پیکان ساعتی پس از سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ " علی داداش تبار " با اعلام این خبر، بیان داشت: در پی مراجعه شهروندی به ماموران کلانتری "ایزدشهر" مبنی برسرقت خودرو سواری پیکان در شهرستان نور، بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: با تقویت گشت های انتظامی و انجام اقدامات اطلاعاتی، سارق خودرو و مخفیگاهش شناسایی و با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نور با اشاره به کشف خودرو سواری در مخفیگاه متهم و تحویل وی به مرجع قضائی به شهروندان توصیه کرد: هشدارهاي پليس برای پيشگيري از سرقت را جدي گرفته و نسبت به تجهیز خودرو به امکانات ایمنی اقدام کنند.

-----------------------------------------------------------

دستگیری سارق منزل با 8 فقره سرقت در "نوشهر"
جانشین انتظامی شهرستان نوشهر از دستگيري سارق منزل با 8 فقره سرقت منزل خبر داد.
سرهنگ " صدرا عبدی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس در تشریح این خبر، بیان داشت : در پي وقوع چند فقره سرقت منزل در شهرستان نوشهر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت .
وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقیقات از مالباختگان ، متهم به سرقت شناسایی و با هماهنگی قضائی حین سرقت دستگير شد.
جانشین انتظامی شهرستان نوشهر، افزود: متهم که دارای سابقه كيفري در زمينه سرقت در تحقيقات و بازجویی پلیس به 8 فقره سرقت منزل دستگیر کرد .
سرهنگ عبدی، افزود: پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی و با صدور قرار روانه زندان شد.

-----------------------------------------------------------

ایمنی در سفر و نقش آن در کاهش آسیب ناشی از تصادفات
کنترل سرعت، کنترل خستگی، استفاده از وسایل و تجهیزات ایمنی و ...از مهمترین عواملی هستند که بر ایمنی سفر در جاده ها و کاهش آسیب ناشی از تصادفات نقش دارند.....
همه ساله نزدیک به یک میلیون و 200 هزار نفر در جهان جان خود را به علت حوادث ترافیکی از دست می دهند و بیش از 50 میلیون نفر دیگر نیز مجروح می شوند.
90 درصد از موارد مرگ ناشی از حوادث ترافیکی مربوط به کشور های با در امد کم یا متوسط است، یعنی کشور هایی که 84 درصد جمعیت و 53 درصد وسایط نقلیه را در خود جای داده اند.
آمارهاي ارائه شده در ایران نشان می دهد که پس از بیماري هاي قلبی عروقی، حوادث ترافیکی دومین علت مرگ و میر در همه گروه هاي سنی و اولین عامل مرگ در گروه سنی زیر 40 سال است.
عابران پیاده، دوچرخه سواران و موتورسواران در مقایسه با رانندگان و سرنشینان اتومبیل ها و وسایل نقلیه دیگر، بیشتر در معرض خطر هستند و از آنها به عنوان کاربران پرخطر راه ها یاد می شود، البته رانندگان در این میان بیشترین نقش را در پیشگیري از این حوادث دارند، به طوري که یک راننده با رانندگی غیر ایمن نه تنها جان خود، بلکه جان دیگران را نیز را به خطر می اندازد.
اصلاح و اعمال قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، ایجاد راه ایمن و ترویج فرهنگ ایمنی از جمله عوامل کاهش دهنده آمار سوانح و حوادث ترافیکی است و با توجه به اهمیت موضوع تصادفات رانندگی وعوارض مادي و غیر مادي ناشی از آن براي جامعه جهانی و به ویژه کشورهاي در حال توسعه انجام مداخلات اثر بخش، امري اساسی در برخورد با این معضل مهم سلامت است.
بسیاري از کشورها با پرداختن به مسائل واصول ایمنی به موفقیت هاي چشمگیري در کاهش تعداد تصادفات و شدت آسیب ها و صدمات ناشی از آن دست یافته اند، پس به جاست که براي اجتناب از خطر، حذف یا تقلیل خسارات ناشی از حوادث در صدد تدابیري باشیم که امنیت و آسایش افراد جامعه تامین شود چراکه سوانح رانندگی و جاده اي قابل پیشبینی و پیشگیري هستند .
کنترل سرعت، کنترل خستگی، استفاده از وسایل و تجهیزات ایمنی نظیر کمربند ایمنی، صندلی ویژه کودك،کلاه ایمنی و رانندگی صحیح و کنترل خودرو قبل از رانندگی از مهمترین عواملی هستند که بر ایمنی سفر در جاده ها و کاهش آسیب ناشی از تصادفات نقش دارند.
کنترل سرعت:
یکی از مهمترین عوامل خطر در آسیب هاي ناشی از حوادث ترافیکی سرعت است، که هم بر خطر تصادف و هم بر شدت آسیب ها تاثیر می گذارد، با کنترل سرعت می توان از بروز تصادفات پیشگیري و ضربه ناشی از تصادفات و شدت آسیب وارده بر مصدوم را کاهش داد.
در بیشتر کشورهاي جهان، سرعت مهمترین عامل بروز مصدومیت هاي ناشی از حوادث ترافیکی است و ارتباط بین سرعت و شدت آسیب، غیر قابل انکار است.
عابر پیاده در تصادف باخودرویی که 80 کیلومتر در ساعت سرعت دارد، به طور تقریبی اصلاً شانس زنده ماندن ندارند. در واقع شانس زنده ماندن عابران پیاده با افزایش سرعت خودرویی که با آنها برخورد می کند کاهش می یابد . همچنین سرعت بر شدت ضربه تصادف تأثیر میگذارد. احتمال مرگ براي سرنشینان خودرو با سرعت 80 کیلومتر در ساعت 20 برابر زمانی است که سرعت حین تصادف 30 کیلومتر در ساعت باشد.
سرعت بالا در حین رانندگی، زمان توقف، مسافت توقف و شدت ضربه تصادف را براي سرنشینان
و عابرین افزایش میدهد.
سن راننده، جنس، میزان خستگی، تعداد سرنشینان خودرو ارتقاي ایمنی قدرت خودرو وکیفیت سطح جاده یا خیابان از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر سرعت به شمار می روند.
ارتباط بین سرعت و شدت آسیب، نوعی ارتباط مستقیم است به طوری که افزایش 5 درصدي سرعت باعث افزایش حدوداً 20 درصدی میزان سوانح منجر به مرگ می شود.
گردآوری و تدوین: سرهنگ هادی عبادی- سرپرست پلیس راه استان مازندران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار