رییس اداره بهزیستی شهرستان ری با اشاره به آغاز اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم (سنجش بینایی) از ابتدای تیرماه سال جاری، اعلام کرد: ۱۲۲ هزار کودک سه تا ۶ ساله این شهرستان واجد شرایط شرکت در این طرح هستند.
کد خبر: ۹۷۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲ 27 June 2021

محمد رضایی اصل روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: این طرح تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت و تلاش می کنیم ۱۱۶ هزار نفر از این کودکان سنجش بینایی شوند.

وی اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۳۰ مربی در ۳۷ پایگاه دائمی و غیردائمی برای اجرای این طرح فعالیت می کنند ضمن اینکه تیم‌های سیار نیز در سطح روستاها فعال هستند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان ری افزود: سال گذشته در طرح غربالگری بینایی ۳۵ هزار کودک سه تا ۶ سال تحت پوشش قرار گرفتند که این آمار با توجه به شیوع کرونا کاهش یافته است.

رضایی اصل با اشاره به اینکه در زمینه کودکانی که دارای تنبلی چشم را جدی نمی‌گیرند آمار دقیقی در دسترس نیست، خاطرنشان کرد: بهترین سن پیشگیری و کمک به بهبود وضعیت بینایی در سنین زیر ۶ سال است که زمان طلایی گفته می شود.

این مسئول اعلام کرد: در سال گذشته طبق معاینات انجام شده ۲ هزار ۲۷۷ فرد مشکوک تشخیص داده شد که پیگیری لازم توسط این سازمان انجام می شود.

وی افزود: هزینه معاینات سطح یک غربالگری تنبلی چشم ۶۸۰۰ هزار تومان تعیین شده و به تمامی مراکز نیز ابلاغ و در معرض دید والدین نیز قرار گرفته است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان ری با بیان اینکه بی توجهی به تنبلی چشم در کودکان موجب نابینایی آنها می‌شود، تاکید کرد: تنبلی چشم یکی از علت های شایع کم بینایی و نابینایی یک چشمی و گاهی دوچشمی در کودکان که در بسیاری موارد قابل پیشگیری است.

رضایی اصل یادآور شد: خانواده‌ها می‌توانند برای سنجش بینایی کودکان خود به پایگاه‌های سنجش پیش بینی شده واقع در مهد کودک، مرکزهای پیش دبستانی و خانه‌های بهداشت در شهر و روستاهای شهرستان ری مراجعه کنند.

شهرستان ری با یک میلیون نفر جمعیت در جنوب تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار