رئيس دانشگاه پيام نور استان فارس با رد پرداخت قسطی حقوق اساتید و مدرسان این دانشگاه، گفت: تاكنون در پرداخت حقوق هيچ يك از اساتيد و مدرسان تاخيری انجام نشده است.
کد خبر: ۹۷۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶ 19 September 2015
عبدالرسول قرائتی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پرداخت حق و حقوق اساتید و مدرسان دانشگاه پیام نور گفت: تاكنون در پرداخت حقوق هیچ یك از اساتید و مدرسان تاخیری انجام نشده  اگرچه میزان اضافه‌كار با توجه به كاهش تعداد دانشجو، كم‌تر شده است اما هر واحد بنا به تشخیص رئیس واحد، می‌تواند تا حداكثر ۱۷۵ ساعت هم اضافه‌كار پرداخت كند.           

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس موضوع كاهش تعداد دانشجویان دانشگاه را یک موضوع کشوری اعلام کرد و افزود: دانشگاه پیام نور در استان، كاهش تعداد واحدهای دانشگاهی یا ادغام آنها را به این واسطه در دستور كار ندارد.

وی از برگزاری کلاس‌های  آنلاین دانشگاه پیام نور در مورد  کلاس هایی که به حد نصاب نرسند خبر داد و تصریح کرد:  اگر تعداد دانشجویان پیام‌نور در یك رشته به حدنصاب نرسد، برگزاری كلاس‌ها به‌شكل آنلاین انجام خواهد شد که این مهم برای پیام نور یک مزیت است.

این مسئول عنوان کرد: دانشگاه پیام‌نور با ایجاد بستر اینترنتی برای برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین موفق شده در ۳۰ رشته امكان برگزار كلاس‌های آنلاین را فراهم کند.

قرائتی ادامه داد: این موضوع که می گویند دانشگاه پیام‌نور كلاس حضوری ندارد را رد می کنم، دانشگاه پیام نور هم كلاس‌های تئوری هم كلاس‌های عملی را به شكل حضوری برگزار می‌كند اما در تئوری، حضور دانشجو اجباری نیست، اگرچه كلاس‌های دوره دكتری، كاملا حضوری برگزار می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: تمام آزمایشگاه‌های مصوب وزارت علوم در دروس مختلف در این دانشگاه برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس با اشاره به مدت زمان تحصیلی دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی گفت: طول دوره تحصیل در پیام‌نور حداقل ۲ سال و ۹ ماه و حداكثر ۱۰ سال برای دوره كارشناسی است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور همچنین سرانه فضای آموزشی در استان را ۲.۷ مترمربع اعلام و بیان کرد: سرانه استاندارد فضای آموزشی در کشور ۱.۷ مترمربع است.

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشگاه پیام نور در فارس اعلام کرد: ظرفیت پذیرش ۱۶ هزار دانشجو را داریم كه با توجه به نتایج اعلام شده، دو تا سه هزار صندلی خالی خواهیم داشت اما در تكمیل ظرفیت آن را با هماهنگی سازمان سنجش، پر خواهیم كرد.

قرائتی همچنین با اشاره قطع سرویس ایاب و ذهاب و غذای اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور، بیان کرد: در اساسنامه مباحثی نظیر سرویس و غذا دیده نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار