کد خبر: ۹۷۳۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰ 22 June 2021

به گزارش تابناک هرمزگان؛ به مناسبت هفته قوه قضاییه نشست خبری علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان برگزار شد و رییس کل دادگستری به سوال خبرنگار تابناک هرمزگان پاسخ داد.

علی صالحی در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک مبنی بر عملکرد دستگاه قضایی هرمزگان در مبارزه با فساد و رانت خواری در دستگاه های اجرایی اظهار داشت: بحث کم کاری و ترک فعل مدیران با توجه به دستورالعملی که ریاست محترم قوه قضاییه صادر کردند با توجه به تکلیف قانونی ای که داریم که اگر جرمی انجام شد در راستای ارتقای نظام سلامت اداری باید رسیدگی کنیم انجام وظیفه کرده ایم.


وی افزود: سامانه سجام دستگاه قضایی فعال شده است و هر شهروند می تواند به این سامانه وارد شود و اعلام جرم و گزارش کم کاری مسئولان را بدهند، ضمن اینکه ما در دستگاه قضایی اولین دادگستری بودیم که در بحث گزارشگران فساد وارد شدیم.


صالحی بیان کرد: فردی که در یکی از حوزه ها گزارش تخریب زیستگاه لاک پشت ها را داده بود را آوددیم و در همین اتاق تقدیر کردیم.


وی خاطرنشان کرد: در هر حوزه ای که مدیری کم کاری می کند، تخلف می کند، فساد دارد، ترک فعل دارد و یا سهل انگاری می کند مردم می توانند گزارش دهند و ما با جدیت و بدون تعارف و بدون نگاه های حزبی برخورد خواهیم کرد ضمن اینکه برخوردهایی صورت گرفته و پرونده هایی نیز تشکیل شده است.


رئیس کل دادگستری هرمزگان در پاسخ به سوالی مبنی بر تخلفات انجام شده در انتخابات مجلس شورای اسلامی در هرمزگان تاکید کرد: به پرونده دستگیرشدگان انتخابات قبل رسیدگی شد و احکام آن ها صادر شد.

وی در پایان اظهار کرد: پرونده تخلف برخی از مدیران دستگاه های اجرایی همچون شهردار رودان، شهرداران منطقه یک و سه بندرعباس، مدیرکل سابق امور اقتصادی و دارایی هرمزگان، مدیرکل سابق مخابرات هرمزگان و مدیرکل اسبق راه و شهرسازی هرمزگان در حال رسیدگی است.


انتهای پیام/9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار