آیت الله علم الهدی:
امام جمعه مشهد مقدس گفت: وقتی رهگذر برای دشمنان اسلام در یک سرزمین اسلامی باز می‌شود و آن روزی که دشمن نفوذ کرد جز به براندازی اسلام و قرآن راضی نمی‌شود.
کد خبر: ۹۶۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸ 18 September 2015
آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: بعد از دو سال بحث در زمینه سبک زندگی اسلامی، بحث در زمینه انسان الگوی قرآن را براساس آیات شریفه سوره مبارکه انسان آغاز کردیم و به این نکته در این سوره رسیدیم که بحث تفسیری در آیات این سوره در سه محور صورت می‌گیرد.

وی افزود: ویژگی مهم کافر در سوره انسان این است که انسان کافر نقطه مقابل انسان الگویی قرآن است.

امام جمعه مشهد‌مقدس خاطرنشان کرد: براساس برخی تفاسیر، این‌گونه نیست که در عرصه قیامت و یا مقارن قیامت، بهشت و دوزخ شکل بگیرد، البته این بحث بسیار سنگین است.

وی با اشاره به اینکه عملی که انسان انجام می‌دهد از بین نمی‌رود و به صورت دومی تبدیل می‌شود خاطرنشان کرد: احادیث و روایات زیادی در این زمینه وجود دارد. مسئله تجسم عمل از نظر قرآن هم اثبات شده و در این زمینه می‌توان به سوره شریفه «آل عمران» آیه 30 مراجعه کرد که در آن می‌فرماید: «روز قیامت روزی است که انسان هر آنچه را انجام داده می‌بیند.»

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اعمال بد انسان نیز در روز قیامت حاضر می‌شوند و انسان خود آن کار را می‌بیند، افزود: انسان در آن روز آرزو می‌کند ای کاش به این نتیجه عمل و کردار نمی‌رسید؛ پس کیفیت آماده‌سازی خداوند این است که یک مکانیزم از سوی پروردگار فراهم شده که در آن برای مثال عمل ثواب تبدیل به نعمت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آماده‌سازی خداوند نسبت به آینده کفار به این شکل است؛ چرا زنجیر و غل و آتش فرزوان و سوزان برای کفار فراهم شده است؟ این مسئله محور سوم بحث این آیه است که در هفته آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه مشهدمقدس اظهار داشت: داغ جانگذار رحلت عالم بزرگوار و الگوی مجاهدت خستگی ناپذیر، بر قلب و دل و سینه جامعه انقلابی ما و نیروهای متدین و انقلابی سنگینی می‌کند، از دست دادن این ذخیره بزرگ و ارزشمند امام و رهبری، «ثُلمه‌ای» در جامعه انقلابی ما بود و امیدواریم این رخنه جبران شود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به ایام مناسک و انجام مراسم حج در کنگره بزرگ اسلامی حج در خانه خدا افزود: متاسفانه این سرزمین مقدس در تیول ناپاک مستکبران جهانی است و اینها قدرت و انگیزه لازم برای اداره این سرزمین مقدس و مدیریت مناسک را ندارند و متاسفانه شاهد ضایعه جبران ناپذیر از دست رفت عزیزانمان در یک حادثه بر اثر سوء مدیریت جریان حاکم سعودی هستیم.

وی افزود: در دهه ذی حجه امسال شاهد دو جریان اسف بار هستیم یعنی کشته شدن مسلمانان در مسجدالحرام و مسجدالاقصی، در مسجدالحرام به خاطر بی کفایتی آل سعود خائن و در مسجدالاقصی شاهد جنایات صهیونیست‌ها هستیم. تقارن این دو حادثه این حقیقت را ثابت نمی‌کند که آبشخور سعودی و صهیونیسم یکی است؟

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به اینکه این دو جریان از یک آبشخور سیاسی الهام می‌گیرند بیان کرد: این بر اثر نفوذ دشمن در بلاد اسلامی است، وقتی دشمن در یک سرزمین اسلامی نفوذ کند طبیعی است که مسئله به اینجا کشیده می‌شود.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: اول قضیه این است که بسازیم و تعامل کنیم، از اینجا قصه شروع می‌شود و رهگذر برای دشمنان اسلام در یک سرزمین اسلامی باز می‌شود و آن روزی که دشمن نفوذ کرد جز به براندازی اسلام و قرآن راضی نمی‌شود و لذا مقام معظم رهبری نکته‌ای که روزهای اخیر بر آن تاکید دارند هوشیاری و بیداری مردم و مسئولان در مقابل نفوذ فرهنگی و سیاسی و اقتصادی دشمن است.

وی افزود: هر مسئله و توافقی که می‌خواهد انجام شود، مسئولان نظام موظفند جوری مدیریت کنند که این، منفذ برای دشمن نشود و راه برای دشمن در داخل کشور باز نشود و نکته‌ای که دو روز قبل مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان سپاه فرمودند حائز اهمیت است که فرمودند نفوذ فرهنگی و فکری و سیاسی دشمن خطرناک تر از نفوذ امنیتی است.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: شما مردم موظفید در برابر این منافذ جلوگیری کنید، جلودار این صف مسئولان نظام، قوای مسلحه کشور، نیروهای هوشیار و بیدار و نهاد مقدس سپاه پاسداران است و پشت سر اینها همه مردم موظفند از نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی دشمن جلوگیری کنند.

وی عنوان کرد: راه نفوذ فکری دشمن، نفوذ فرهنگی دشمن است و اگر موفق شد جریان فرهنگی خود را در کشور راه بیندازد، یعنی لاابالی گری اگر تحت عنوان هنر، تفریح و رفاه رواج یافت این نفوذ فرهنگی دشمن است، آنهایی که تصور می‌کنند به اسم آزادی هنر باید کنسرت در این کشور آزاد شود، حسب کنند میدان کنسرت، میدان جولان کدام قدرت و اشاعه کدام فرهنگ است؟

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به اینکه مسئولان باید دغدغه رفاه و لذت جوانان را داشته باشند بیان کرد: اما کدام تفریح را باید انتخاب کرد؟ فرهنگ دشمن ولنگاری و بی بند و باری است و اگر بنا شد این فرهنگ در سایه ولنگاری و بی حجابی و بدحجابی توسعه یابد، بلافاصله نفوذ فکری وارد می‌شود.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: توجه کنید که نفوذ فرهنگی دشمن زمینه ساز نفوذ فکری دشمن است، امروز در این نماز جمعه جمعی از جوانان بااحساس و باهیجان حضور دارند که قرار است با پای پیاده به سمت تربت کربلای معلی حرکت کنند و این فرهنگ باید در کشور نهادینه شود و این حرکت نمادین برای استمرار تفکر انقلابی است.

وی افزود: همین جوان که امروز با پای پیاده به کربلا می‌رود همان جوانی است که در شب عملیات حاضر می‌شود و دشمن می‌خواهد این فرهنگ را با ترویج بی بند و باری و ولنگاری از ما بگیرد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه راه نفوذ سیاسی دشمن، دروازه باز مردمسالاری است خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند نفوذ سیاسی دشمن در عرصه تصمیم گیری و تصمیم سازی است، عرصه تصمیم سازی بدنه کارشناسی مجلس و دولت است. دشمن می‌داند جاسوس نشان دارش نمی‌تواند در این عرصه وارد شود اما راه نفوذ دشمن این است که وقتی مردم برحسب اطمنیان فردی را انتخاب کردند و وارد مجلس کردند، دشمن اینها را غربال می‌کند و می‌خواهد ببیند زمینه همکاری با چه کسی را دارد؟

وی گفت: کسانی که به مجلس رفتند و زمینه همکاری با دشمن را پیدا می‌کنند کسانی هستند که با مقام ولایت زاویه دارند، به زاویه دار با مقام ولایت رای ندهید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار