رئیس هیات ورزش زورخانه ای و پهلوانی استان کرمانشاه گفت: فرهنگ پهلوانی از یاد نمی رود، بلکه با رنگ و بویی بهتر به عرصه ظهور کشیده می شود و جایگاه خود را کماکان در جامعه حفظ می کند.
کد خبر: ۹۶۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹ 30 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از  ایسنا،سالار احمدزاده به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای، در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به گسترده شدن و تنوع رشته های ورزشی طی چنددهه اخیر، اظهارکرد: تنوع رشته های ورزشی در این سالها باعث شده تا استقبال از ورزش زورخانه ای به مانند قبل نباشد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، طی این سالها برنامه مدون و افق و چشم اندازی برای این رشته ترسیم نشده و همین مسئله کمرنگ شدن نقش این رشته را در جامعه به همراه داشته است.

رئیس هیات ورزش زورخانه ای کرمانشاه با تاکید براینکه طی پنج سال اخیر اقداماتی برای شکوفایی مجدد این رشته در کشور و استان مورد توجه قرار گرفته، افزود: در این چندسال برخی از سنت‌هایی که تاحدودی در زورخانه ها فراموش شده بود، دوباره احیاء شدند و همین موضوع زمینه شکوفایی دوباره این رشته را به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم فرهنگ پهلوانی از یاد نمی‌رود، بلکه با رنگ و بویی بهتر به عرصه ظهور کشیده می شود و جایگاه خود را کماکان در جامعه حفظ می کند.

احمدزاده به برخی برنامه هایی که برای حفظ جایگاه ورزش زورخانه ای در استان انجام شده نیز اشاره کرد و گفت: در کنار برخی اقدامات خیرخواهانه ای که در زورخانه ها برای رفع مشکلات مردم انجام می گیرد، کشیده شدن این ورزش به سمت خانه ها، مدارس و دانشگاه ها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآورشد: برای اینکه مردم را بیشتر با این ورزش آشنا کنیم، برنامه های پارکی را اجرا کرده ایم، بویژه در زورخانه غیرمسقف پارک کوهستان که اولین نمونه این نوع از زورخانه ها در کشور است و الگویی برای دیگر استان ها شد.

رئیس هیات ورزش زورخانه ای کرمانشاه در ادامه از در حال احداث بودن چند پروژه زورخانه ای در استان هم خبرداد و گفت: زورخانه امام رضا(ع) در ورزشگاه امام(ره) و زورخانه شهید سپهبد قاسم سلیمانی در مجموعه ورزشی 15 خرداد از جمله زورخانه های درحال احداث استان هستند که بصورت میانگین 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی تصریح کرد: زورخانه امام حسن مجتبی(ع) در مجموعه ورزشی جانبازان هم که پیش از این بدلیل مشکلات فنی تعطیل شده بود، بزودی با رفع نواقص مجوز فعالیت خود را خواهد گرفت.

احمد زاده در ادامه بااشاره به فعالیت حدود یازده زورخانه دولتی و خصوصی در کرمانشاه، اضافه کرد: قطعا افزایش زیرساخت های این رشته می تواند زمینه گسترش آن را بین مردم فراهم کند.

وی در ادامه به تشریح برنامه های مهم هیات ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان در این ایام پرداخت و گفت: هرساله در این ایام همایش هزار نفری را به مناسبت این روز داشتیم، اما از سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا و حفظ پروتکل های بهداشتی این برنامه را محدود کردیم و تنها در زورخانه غیرمسقف پارک کوهستان اجرای برنامه داشتیم.

رئیس هیات ورزش زورخانه ای کرمانشاه برگزاری مراسم گلریزان برای آزادسازی زندانیان، دیدار با پیشکسوتان، تجلیل از خانواده کسانی که اهداء عضو کرده اند، دیدار با خانواده شهدای سلامت و کادر درمان را از جمله برنامه هایی دانست که در هفته فرهنگ پهلوانی با رعایت پروتکل های بهداشتی در استان اجرا شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار