معاون علمی، پژوهشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه با اشاره به وجود استعدادها و پتانسیل‌های فراوان فرهنگی، هنری در استان و منطقه گفت: راه‌اندازی دانشگاه فرهنگ و هنر می‌تواند کرمانشاه را به عنوان یک قطب بزرگ در زمینه‌های مختلف فرهنگی هنری در کشور مطرح کند.
کد خبر: ۹۶۵۵۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹ 21 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا،«سلیمان شفیعی» ؛ خواستار توجه ویژه دانشگاه مرکزی جامع علمی کاربردی کشور برای راه اندازی این دانشگاه در استان کرمانشاه با توجه به نیاز و استقبال فروان متقاضیان شد.

او در ادامه از اجرای سند آمایش آموزش مهارتی استان با همکاری دانشگاه رازی، فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش استان و دانشگاه علمی و کاربردی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: سند آمایش آموزش مهارتی متناسب‌سازی نیاز فنی و مهارتی استان‌ها به رشته‌های جدید و بازار کار است.

شفیعی رویکرد اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی را کیفیت بخشی و مزیت بخشی رشته‌ها در مراکز استان ها اعلام کرد و توضیح داد: رشته های تحصیلی و مهارتی این دانشگاه بیشتر بر حسب مزیت در آن استان و تقاضای که وجود دارد، تعریف می شود.

او آموزش در دانشگاه جامع علمی کاربردی را توان پیاده سازی آموزش تئوری و عمل عنوان کرد و گفت: در کشور به دلیل رسالت تقاضا محور بودن رشته های دانشگاه جامع علمی و کاربردی نگاه سردی به این دانشگاه وجود دارد.

شفیعی یکی از مزیت ها و اولویت های دانشگاه علمی کاربردی را راه اندازی دروس های کوتاه مدت، و تک درسی برحسب نیاز ارگان ها و مراکز صنعتی و خدماتی عنوان کرد.

فقط ۲۰ درصد دانشجویان کشور جذب رشته های مهارتی می شوند

معاون علمی پژوهشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه در بخش دیگر به فاصله و تفاوت تحصیل دانشجویان کشورهای پیشرفته و کشورمان اشاره کرد و گفت: در کشورهای توسعه یافته ۷۰ درصد دانشجویان در رشته های مهارتی و ۳۰ درصد در دانشگاه نظری تحصیل می کنند اما در کشور ما برعکس ۸۰ درصد در دانشگاه های نظری و ۲۰ درصد در دانشگاه مهارتی جذب می شود.

شفیعی در ادامه با تاکید بر رسالت دانشگاه علمی کاربردی مبنی بر توسعه مهارت آموزی و مهارت افزایی، توسعه مهارت در کشور را یکی از خواسته های مقام معظم رهبری از مسووولان عنوان کرد.

او بر حساسیت دانشگاه علمی کاربردی برای انتخاب مدرس اشاره کرد و گفت: مدرسان دانشگاه علمی کاربردی در پروسه طولانی، فیلترهای متعدد جذب می شوند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علمی کاربردی در ادامه به سختی تدریس آموزش های مهارتی در زمان شیوع بیماری ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان کرمانشاه هفت مرکز فعال شامل مرکز صنعتی، جهاد دانشگاهی، هلال احمر، اسلام آباد غرب، روانسر، نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی دارد.

شفیعی گفت: دانشگاه علمی و کاربردی مرکز استان کرمانشاه با ۱۰۲ کد رشته؛ ۳۹ رشته کارشناسی و ۶۲ رشته کاردانی، ۷۵۰ مدرس و بیش از سه هزار دانشجو دارد.

دانشگاه جامع علمی کاری استان کرمانشاه در سال ۷۴ تاسیس و در سال ۷۵ با ۲ رشته تحصیلی شهرسازی و برق و جذب ۱۰۰ دانشجو کار خود را آغاز کرد.

تاکنون ۳۸ هزار و ۹۳۰ نفر در مراکز دانشگاه جامع علی کاربردی استان کرمانشاه دانش‌آموخته شده‌اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار