حمید بهرام زاده در گفتگو با تابناک:
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه گفت: سامانه سجام سامانه جامع مردمی است که با کمک آن و مشارکت مردم اصلاحاتی در سطح شهر انجام می شود.
کد خبر: ۹۶۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰ 19 May 2021

حمید بهرام زاده در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه در اجرای بند ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی تشکیل شده این معاونت در طول سال‌های اخیر کار‌های بزرگی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرم کار بسیار بزرگ و ارزنده‌ای است، افزود: این کار همت و عزم ملی می‌طلبد و همه دستگاه‌های حاکمیتی باید به اجرای آن کمک کنند، پیشگیری از وقوع جرم به دلیل پایین بودن هزینه آن، آثار بسیار مثبتی دارد و نیازمند کمک دستگاه‌های اجرایی، نیرو‌های مسلح، انتظامی و نظامی است.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: بخشی از برنامه‌هایی که در معاونت پیشگیری از وقوع جرم انجام می‌شود مربوط به شورای اجتماعی وزارت کشور است که ابلاغ می‌شود و بخش دیگر برنامه‌های سالانه‌ای است که معاونت اجتماعی و پیشگیری قوه قضائیه برای ما ارسال می‌کند.

بهرام زاده با اشاره به اینکه بخشی از برنامه‌ها نیز منطقه‌ای و محلی است، افزود: یک بخش عمده‌ای از فعالیت‌های ما در راستای کاهش ورودی به دادگستری است و تلاش می‌کنیم مدیریت پرونده‌هایی که (مخصوصا در مواردی که می‌تواند شکاک زیادی داشته و پرونده‌های زیادی در دادگستری تشکیل شود) در دست بگیریم تا پیش از ورود به دادگستری مشکلات قضایی شان حل شده و حتی به دادگستری ورود نکنند به این ترتیب ورودی‌ها به دادگستری کاهش می‌یابد.

وی گفت: این امر باعث می‌شود هزینه‌ای هم به دستگاه قضایی و نظامی تحمیل نشود، اخیرا در بحث فعالیت‌های منطقه‌ای و استانی هم بازرسی‌هایی از اصناف در سطح استان داشتیم، بازرسی از مواد خوراکی و آشامیدنی و مجموعا مواد غذایی که به دلیل حفظ سلامت مردم از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

بهرام زاده با بیان اینکه معاونت پیشگیری به این حوزه ورود کرد و با کمک مسئولان مربوطه، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و مسئول شبکه بهداشت همچنین مسئول اماکن انتظامی و اصناف این بازرسی‌ها صورت گرفت، خاطر نشان کرد: کارشناسان ما اقدامات بسیار خوبی انجام دادند که منجر به رضایت مردم هم شد.

معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه بخش دیگری از فعالیت‌های این معاونت فعالیت آموزشی و بحث ایجاد کارگاه‌های آموزشی است، تشریح کرد: این کارگاه‌ها درباره مشکلات اجتماعی، تنش‌های موجود، اعتیاد، آموزش سربازان و در بحث طلاق به کمک اداره کل بهزیستی فعالیت‌هایی انجام می‌دهد

وی افزود: باید اضافه کنم مشارکت مردمی بسیار خوبی داریم، سامانه‌ای تحت عنوان سامانه سجام که سامانه جامع مردمی است و بواسطه آن مردم به ما کمک می‌کنند تا اصلاحاتی در سطح شهر انجام شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار