مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: میزان تولید آبزیان در استان قم برغم ادامه روند خشکسالی نسبت به ارقام پیش بینی شده در برنامه پنجم بیش از پنج درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ 17 September 2015
به گزارش تابناک قم، سید محمد رضا طاهری از احداث و راه اندازی سه مزرعه پرورش ماهیان سردآبی به ظرفیت تولید 100 تن در سال خبر داد و افزود: در سال 93 بیش از 120 کیلوگرم خاویار فیل ماهیان پرورشی از مزرعه پرورش ماهی خاویاری جوادالائمه (ع) استان استحصال شده است.

وی با اشاره به اجرای موفق پروژه پرورش ماهی کپور در قفس در استخرهای ذخیره آب کشاورزی، اظهار داشت: تولید در واحد سطح ماهیان سردابی در استخرهای دومنظوره آب کشاورزی از 13 به 15 کیلوگرم در متر مربع افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: میزان تولید ماهیان زینتی در استان قم نسبت به ارقام پیش بینی شده در برنامه پنجم بیش از 16 درصد رشد داشته است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قم در ادامه سخنان خود از ایجاد پایلوت پرورش ماهی در سیستم اکواپونیک (کشت توام ماهی و گیاه) برای نخستین بار در کشور توسط بخش خصوصی در استان قم خبر داد و افزود: ظرفیت استخرهای ذخیره آب کشاورزی موجود متعلق به واحدهای مجتمع های تولیدات گلخانه ای رزبند و کوثر استان قم به پرورش ماهیان زینتی فعال سازی شده است.

طاهری تولیدات آبزیان در سال 93 را حدود یکهزار و 500 تن عنوان کرد و بیان داشت: در 134 واحد تولیدی بیش از 710 تن ماهیان گرم آبی و در 40 واحد تولیدی بیش از 720 تن ماهی سردآبی تولید شده است.

وی از تولید 14 تن گوشت ماهیان خاویاری و 120 کیلوگرم خاویار پرورشی در یک واحد تولیدی در استان قم خبر داد و گفت: در 34 واحد تولیدی، سه میلیون و 483 قطعه ماهیان زینتی نیز تولید شده است. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار