رییس کل دادگستری استان کرمانشاه اولین شعبه ستاد مصلحین در مساجد استان را افتتاح و تاکید کرد که هر پرونده‌ای که به دادگستری وارد شود، می‌تواند به سازش بیانجامد و ما از این کار حمایت می‌کنیم.
کد خبر: ۹۵۹۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹ 28 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «پرویز توسلی‌زاده» در مراسم افتتاح شعبه «ستاد مصلحین» در مسجد حضرت علی اکبر(ع) شهرک فدک در مرکز استان که با حضور بزرگان و ریش سفیدان برگزار شد، افزود: سازش یکی از مهمترین برنامه های قوه‌قضاییه است.

او افزود: معتقدیم یکی از راه های تحقق سخن رهبر معظم انقلاب که می فرمایند دستگاه قضایی باید زندگی را برای مردم آسان کند این است که از اختلافات فاصله بگیریم و اختلافات را به سازش بکشانیم چرا که اختلاف منشا آشفتگی است.

توسلی زاده اظهار کرد: رییس قوه قضاییه نیز بارها بر موضوع سازش تاکید کرده و گفته اند از هر برنامه سازشی حمایت می کنیم؛ برنامه مدیریتی بنده نیز همین است و معتقدم هر پرونده ای که به دادگستری وارد می شود می تواند به سازش بیانجامد و ما از این امر حمایت می کنیم.

توسلی زاده با بیان اینکه خود را در برابر تمام افراد جامعه مسوول می دانم و در اتاق خود را بر روی مردم باز گذاشته ام، گفت: مهمترین کار ما این است که آرامش را برای مردم و در زندگی آنها ایجاد کنیم و انتظار داریم مردم نیز دستگاه قضایی را از خودشان بدانند و کمک کنند محیطی آرام را برای همه فراهم کنیم.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایاتی از ائمه معصومین علیهم السلام، پاداش مصلح را بسان پاداش مجاهدت در راه خدا عنوان کرد و گفت: قول خداوند متعال و ائمه معصومین بر ایجاد مصالحه و اولویت در این کار است چنانکه در نامه حضرت علی علیه السلام به مالک اشتر آمده است که از صلحی که دشمن تو را به آن خواند اگر رضایت خدا در آن باشد روی متاب زیرا برای سربازان تو آرامش ایجاد می کند.

او یادآوری کرد؛ بنابراین وظیفه داریم تا جایی که ممکن است از این توصیه دینی تبعیت کنیم و از ایجاد اختلاف جلوگیری نماییم زیرا اختلاف هزینه های فراوان مادی و معنوی را بر جامعه و مردم تحمیل می کند.

وی افزود: صدور حکم ریشه اختلاف را از بین نمی برد، چیزی که اصل و منشا اختلاف را از بین می برد ایجاد مصالحه در هر اختلاف است.

به گزارش ایرنا، ستاد مصلحین چند سالی است که در استان کرمانشاه تشکیل شده و به دنبال حل اختلافات بین مردم و طرفین دعوا است پیش از آنکه به دادگستری کشیده شود.

ستاد مصلحین استان کرمانشاه در سال گذشته حدود ۲۰ هزار پرونده را به سازش رساند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار