کد خبر: ۹۵۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸ 15 September 2015
درسومین نشست شورای حفاظت منابع آب استان البرز دستگاههای اجرایی این استان برنامه های خود را برای مدیریت صحیح آب اعلام کردند .

به گزارش ایرنا، دراین نشست مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان البرز گفت: دربرنامه ششم توسعه با توجه به سند آمایش سرزمین بحث صنایع سبز و کم آب بر مورد توجه قرار گرفته است.

ایرج موفق افزود: اکنون سه هزار و 321 واحد صنعتی دارای پروانه فعالیت در البرز فعال هستند که 3.7 صنایع کل کشور را تشکیل می دهند .

وی ادامه داد: به لحاظ اشتغالزایی رتبه پنج کشور را به خود اختصاص داده ایم و با توجه به اینکه دولت به سمت ساماندهی صنایع و توجه به بخش تولید پیش می رود روند بهتری نیز در انتظار ما خواهد بود .

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان البرز اضافه کرد: دو تا سه درصد سهم صنایع کشور در البرز می باشد و کمبود 13 میلیون مترمکعبی آب را در حوزه صنعت شاهد هستیم .

وی خاطرنشان کرد: بنابراین درحوزه حفاظت آب پیش بینی شهرکی فناوری شده که صنایع به سمت صنایع (های تک)پیش خواهند رفت و متاسفانه بخش صنعت ما به لحاظ آب فقیر است.

حسین محمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز نیز انسداد قنات ها را عاملی برای بروز مشکلات زیست محیطی عنوان کرد و خواستار رسیدگی مسوولان به سرگردانی منابع آبی دربخش قنات ها شد.

درسومین نشست شورای حفاظت منابع آب استان البرز بر هوشمند کردن وضعیت منابع آبی برای نظارت بیشتر تاکید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار