مدیر فرهنگسرای پایداری مشهد:
مدیر فرهنگسرای پایداری مشهد گفت: استکبارستیزی راهبرد اصلی نمایشگاه دفاع مقدس مشهد است.
کد خبر: ۹۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳ 15 September 2015
حامد صادقی تربتی در نشست خبری پیرامون برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس اظهار کرد: نمایشگاه دفاع مقدس مشهد در هشت بخش اصلی از جمله نمایشگاه مفهومی، تجهیزات نظامی، شهربازی مقاومت، اجرای نمایش شهدای غواص در دریاچه کوهسنگی، نمایش کلیپ های دفاع مقدس در پرده آبی، عرضه نوشت افزار با شرایط مناسب ویژه خرید مدرسه و رادیو نمایش برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه مفهومی و تجهیزات نظامی از جمله بخش‌هایی هستند که پس از پایان نمایشگاه برای باغ موزه دفاع مقدس در بوستان کوهسنگی حفظ می‌شوند، تصریح کرد: در بخش مفهومی موضوعاتی از جمله حماسه و ایستادگی، دلایل آغاز تا پایان جنگ تحمیلی، حمایت ناجوانمردانه بیش از 40 کشور تحت سلطه آمریکا از عراق در جنگ تحمیلی، روایت حماسه شهدای بدون مرز و علل الگوبرداری از انقلاب اسلامی توسط کشورهای مختلف مانند یمن و سوریه و ... توسط راوی روایت می شود.

مدیر فرهنگسرای پایداری با اشاره به اینکه «استکبارستیزی» و شعار «مرگ بر آمریکا» دو راهبرد اصلی نمایشگاه دفاع مقدس است که در همه بخش‌های آن وجود دارد، افزود: نمایشگاه تجهیزات نظامی که با مشارکت لشکر 77 سپاه ثامن ائمه، فرماندهی یگان ویژه نیروی انتظامی، لشکر 5 سپاه پاسداران و تیپ 21 امام رضا (ع) برپا شده است از بخش‌های جذاب برای مردم محسوب می شود.

صادقی تربتی تأکید کرد: در شهربازی مقاومت در بخش کودکان، هم دخترها و هم پسرها می‌توانند شرکت کنند اما در بخش نوجوان تنها پسرهای گروه سنی 9 تا 12 سال امکان حضور در این شهربازی را دارند و برای والدین نیز کارگاهی آموزشی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: نمایش شهدای غواص به مدت 45 دقیقه با عنوان دریادلان، هر شب در جوار دریاچه کوهسنگی اجرا می‌شود البته برنامه‌هایی مانند پرده آبی، اجرای 5 تئاتر خیابانی و سرودهای انقلابی نیز در 3 نقطه از کوهسنگی همزمان با برنامه های نمایشگاه دفاع مقدس اجرا می‌شود.

مدیر فرهنگسرای پایداری از برگزاری ویژه برنامه‌هایی در قالب قرائت دعای عرفه در حسینیه شهدای کربلا خبر داد و گفت: تلاش شده این نمایشگاه لحظات شاد و غرورآفرینی را برای مردم رقم بزند.

منبع: مشهد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار