معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به ساختار ویروس کرونا به نظر می رسد برای تبدیل شدن به یک بیماری بومی (Endemic) برنامه عملیاتی ۳ تا ۵ ساله نیاز است.
کد خبر: ۹۴۸۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹ 14 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده افزود: در این یکسال که از شیوع این بیماری و ویروس گذشته، صحنه های تلخ و شیرین زیادی در ذهنمان به ثبت رسیده که مهمترین آنها، جانفشانی مدافعان سلامت و ایستادگی کادر درمان در مقابل این بیماری و جنگیدن برای حفظ سلامتی همنوعان خود بوده است.
وی یادآورشد: این بیماری تا حدی پیش رفت که نوروز ۹۹و حتی عید پیش رو نیز باید در منزل بمانیم تا از ابتلاء به این بیماری در امان بوده و البته کادر درمانی که ناتوان و خسته هستند را حمایت کنیم.
دکتر صادقی گفت: در طی این مدت علاوه بر نقاط قوت و مثبت، ضعف ها و ایراداتی نیز وجود داشته که توانستیم با کمک هم، آنها را به فرصت تبدیل و برای سال های پیش رو از آن بهره بگیریم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: در بحث نیروی انسانی که کمبود آن یکی از بزرگترین چالش ها و دغدغه های مجموعه بهداشت و درمان استان بود، تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا از طرق مختلف نظیر روش های تبصره ماده ۲۲، قرارداد ۸۹ روزه و یا تمدید طرح این کمبود را جبران کنیم.
وی یادآور شد: دستگاه سی تی اسکن، ام‌آرآی، آنژیو، دستگاه شتاب دهنده و تخت های ویژه در این مدت اضافه شده و همچنین با تجهیز دستگاه های مورد نیاز، بخش آی‌سی‌یو "کوچک"در همه شهرستان ها و "مگا آی سی یو" و "مگا ان آی سی یو" و بخش ناباروری در اراک افتتاح شد.
دکتر صادقی افزود: در بحث مطالبات پرسنلی تمام تلاشمان را می کنیم تا به روز پرداخت شود و در حال حاضر نیز قسمت عمده ای از این معوقات را پرداخت کرده ایم و خبرهای خوشی در خصوص قسمت باقیمانده در راه است که با پیگیری رییس دانشگاه از منابع وزارتخانه و یا منابع داخلی پرداخت خواهد شد.
وی یادآور شد: به منظور تسریع در انجام کارها، سامانه های الکترونیک از جمله سامانه اورژانس، نسخ الکترونیک سپاس و غیره اضافه شدند.
دکتر صادقی از مردم خواست تا امسال نیز با در خانه ماندن و با مسافرت نرفتن، در ریشه کنی و حمایت از پزشکان و پرستاران، دانشگاه علوم پزشکی را کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار