مدیر نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان سروآباد از توزیع ۲۵ هزار اصل نهال مثمر بین روستاییان شهرستان سروآباد خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵ 14 March 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از باشگاه خبرنگاران کردستان، محمد علی‌ویسی مدیر نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان سروآباد گفت: پویش ملی "درخت یاری" با شعار درختکاری برای یاری و با هدف کاشت یک میلیون درخت مثمر و بومی با حمایت بنیاد علوی، بازوی محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان اجرا شد.

او افزود: در این راستا در شهرستان سروآباد به عنوان منطقه هدف محرومیت زدایی بنیاد علوی، نهاد آبادانی و پیشرفت سروآباد ۲۵ هزار اصل نهال مثمر را در بین ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار نیازمند و محروم در روستا‌های تابعه شهرستان تقسیم کرد.

مدیر نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان سروآباد یادآور شد: آموزش‌های اصولی درباره نحوه کاشت این نهال‌ها به این خانواده‌ها ارائه شد و امیدواریم با اجرای این طرح این خانوار‌ها از عواید این درخت‌ها استفاده کرده و معیشت خود را تامین کنند.

او اضافه کرد: نهال‌های خریداری شده منطبق با وضعیت و اقلیم منطقه بوده و پس از اخذ تاییدیه و کارشناسی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با همکاری دهیاران و شورا‌های اسلامی در سطح روستا‌ها توزیع شد.

علی‌ویسی گفت: باتوجه به اینکه بیشترین آمار جمعیت شهرستان سروآباد در روستا‌ها ساکن هستند و شغل اکثریت آن‌ها باغداری و کشاورزی است بنیاد علوی با علم به این موضوع توزیع نهال‌های مثمر را در برنامه کاری خود قرار داد که با استقبال بسیار خوب مردم روبرو شد و بعد از توزیع نهال‌ها با اشتیاق آن‌ها را کاشتند.

در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب در پیاده‌سازی طرح آبادانی و پیشرفت مناطق محروم برای توانمندسازی، روستا‌های شهرستان سروآباد برای انجام فعالیت‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی توسط بنیاد علوی به عنوان نقطه پایلوت در استان کردستان انتخاب شد.

پیرو تفاهم نامه استانداری کردستان با بنیاد مستضعفان در راستای رفع محرومیت و توانمند سازی اقتصادی و فرهنگی مردم، مجریان طرح توان افزایی بنیاد علوی در سروآباد مستقر شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار