جزییات تکان دهنده از شکنجه معلولان در یک مرکز خصوصی
وقتی تحقیقاتی در این زمینه صورت گرفت، متوجه شدیم که مدیران مرکز فوق برای اینکه هزینه برای استخدام پرستار مجرب پرداخت نکنند، از طناب و زنجیر برای نگهداری از معلولان استفاده می کردند.
کد خبر: ۹۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹ 14 September 2015
به گزارش تابناک – البرز: انتشار تصاویری از شکنجه معلولان در یک مرکز نگهداری ناتوان ذهنی و جسمی در شهرستان فردیس، دادستانی مرکز استان البرز به این پرونده ورود کرده و به دنبال بررسی جزییات این اتهام است.
در همین ارتباط حاجی رضا شاکرمی مطالب مهمی را بیان کرده که در پی می آید:

متاسفانه در این مرکز با طناب و زنجیر برای نگهداری از معلولانی که ناتوانی ذهنی و جسمی داشتند استفاده می شد. وقتی تحقیقاتی در این زمینه صورت گرفت، متوجه شدیم که مدیران مرکز فوق برای اینکه هزینه برای استخدام پرستار مجرب پرداخت نکنند، از طناب و زنجیر برای نگهداری از معلولان استفاده می کردند.

زمانی که والدین برای ملاقات با فرزندان خود به مرکز مراجعه می کردند، آثار زنجیر و طناب را بر بدن فرزندان خود مشاهده کرده و 20 نفر از خانواده ها، شکایتی را در این زمینه تهیه و به مراجع قضایی ارائه کرده اند.

در نخستین تحقیقات آثار این امر بر بدن معلولان مشاهده و گزارشی هم تهیه کردیم که در حال بررسی و رسیدگی دقیق به این پرونده هستیم.

زمانی که بازرسان بهزیستی از این مرکز بازدید می کردند، مدیران به دلیل اینکه پرستار مجرب نداشتند، تعدادی از آشپزها و خدمه نظافتچی را به عنوان پرستار معرفی می کردند.

در حال حاضر مرکز فوق تعطیل شده و دادستانی فردیس با جدیت پرونده را مورد بررسی قرار می دهد.

دادستان مرکز استان البرز در این ارتباط گفتگویی با خبرنگار تابناک انجام داده است.
شاکرمی در پاسخ به پرسش خبرنگار تابناک مبنی بر اینکه چگونه دادستانی به گزارش نهادی که خود به علت عدم نظارت دقیق در ایجاد چنین تخلفی نقش داشته، اعتماد می کند؟ گفت: با توجه به اینکه مراکز نگهداری از معلولان زیر نظر بهزیستی هستند، باید گزارش این مرکز در پرونده موجود باشد. دستگاه قضایی با دقت پرونده را بررسی کرده و از همه جوانب به موضوع می پردازد و باید منتظر رای نهایی دادگاه باشیم و سپس اعلام نظر کنیم.
شاکرمی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا مدیران بهزیستی در این پرونده احضار و مورد بازجویی قرار گرفته اند، گفت: تاکنون مدیران بهزیستی استان البرز به عنوان متهم در پرونده مطرح نشده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار