کد خبر: ۹۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴ 02 March 2015
جانشین فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی مهمترین راهکار مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن است.
به گزارش فارس نخستین کنگره شهدای خوشنویس کشور به میزبانی استان البرز برگزار شد.
در این مراسم سردار علیرضا افشار طی سخنانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک نهضت فرهنگی است و برای تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب باید از راهکارهای فرهنگی استفاده کنیم.
وی تصریح کرد:‌ از سوی دیگر شاهد هستیم که شکست نقشه‌های شوم و توطئه‌های دشمنان در حوزه‌های اقتصادی و نظامی موجب تغییر تاکتیک آنها شده و به همین دلیل رو به تهاجم فرهنگی آورده‌اند.
این فرمانده ارشد نظامی افزود: رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی با درک صحیح این توطئه‌، بارها بر ضرورت برنامه‌ریزی برای خنثی‌سازی توطئه‌های فرهنگی دشمنان تاکید فرموده‌اند.
افشار بیان داشت: در این راه وظیفه اصلی بر عهده دستگاه‌ها و نهادهای متولی امور فرهنگی بوده و در خط مقدم جنگ نرم هنرمندان متعهد مسلمان قرار دارند.
وی با اشاره به تاثیر زبان هنر در انتقال مفاهیم فرهنگی و ارزشی گفت: مهمترین وظیفه‌ای که بر عهده هنرمندان قرار دارد، انتقال پیام شهدا و امام شهیدان (ره) به نسل جوان است.
جانشین فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شهدا سند افتخار ملت ایران هستند و اگر راه شهدا را با جدیت پیگیری نکنیم، نمی‌توانیم از دستاوردهای اسلام و انقلاب به‌درستی حفاظت کنیم.
افشار با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ شهادت نیازمند فرهنگ‌سازی است، گفت: اگر چه برگزاری یادواره‌ها، همایش‌ها و کنگره‌ها ارزشمند و ضروری است، اما نباید به همین حد اکتفا کنیم.
وی تصریح کرد: باید با شناسایی دقیق آرمان‌ها، اهداف و اصول شهدا و امام شهیدان (ره)، این آرمان‌ها را به‌درستی به نسل جوان منتقل کنیم.
افشار با تاکید بر اینکه زندگی شهدا باید الگویی برای نسل جوان باشد، گفت: این الگو باید در همه زمینه‌ها جاری و ساری بوده و ما در تمام امور زندگی به شهدا اقتدا کنیم.
وی اظهار داشت: اخلاق، گفتار، رفتار و تصمیم‌گیری‌ها ما باید با الگوبرداری از شهدا و ولایت باشد و این رفتار را در تمام امور زندگی خود اجرا کنیم.
جانشین فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: به‌عنوان نمونه وقتی می‌خواهیم برنامه‌ای را اجرا و از پول بیت‌المال برای اجرای این برنامه هزینه کنیم، هرگز نباید کاری انجام دهیم که با آرمان‌ها و اهداف شهدا فاصله داشته باشد.
لازم به توضیح است، در نخستین کنگره شهدای خوشنویس کشور، از خانواده‌های 350 شهید خوشنویس دوران دفاع مقدس تجلیل شد.
همچنین امروز تمبر یادبود کنگره شهدای هنرمند موسیقی نیز در استان البرز با حضور جانشین فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار